ריבלין בביקורת על הממשלה: "לא פיתחה תורת לחימה למאבק בנגיף"

נשיא המדינה נשא דברים בפני בוגרי המכללה לביטחון לאומי, והתייחס להתמודדות עם הקורונה: "אין מקום לחישובים פוליטיים - חייבים לתת את המושכות לגוף שיכול להביא את התוצאה הטובה ביותר"

זמן צפייה: 10:31

מגפת הקורונה: נשיא המדינה ראובן ריבלין מתח הערב (רביעי) ביקורת על הדרך שבה הממשלה מתמודדת עם נגיף הקורונה, ובדברים שנשא מול בוגרי המכללה לביטחון לאומי, קרא לממשלה לאגד את המאבק במגפה תחת גוף אחד. "עד לרגעים אלו, מדינת ישראל לא פיתחה 'תורת לחימה' ברורה וקוהרנטית למאבק בנגיף", אמר הנשיא. "אין לנו גוף אחד שמרכז את הידע, את המאבק, את ההתמודדות, את השליטה, ואת השיח מול הציבור ועם הציבור".

הנשיא קרא לממשלה להתייחס למאבק בנגיף כסוגיה של ביטחון לאומי, ולנהל את המערכה בתקיפות - אך תוך שקיפות מלאה מול הציבור ונציגיו בכנסת. "אין שום מקום לחישובים פוליטיים של משרד הביטחון מול משרד הבריאות. חייבים לתת את המושכות בידי הגוף שיכול להביא את התוצאה הטובה ביותר, כשכל שאר המשרדים כפופים לו ומסייעים לו".

"הביטחון הלאומי שלנו מצריך התמודדות נחושה אך שקולה עם המשבר הבריאותי", הוסיף ריבלין. "הביטחון הלאומי שלנו מצריך שיקום המשק הישראלי שספג - וסופג, מכה אנושה. הביטחון הלאומי שלנו מצריך את השבת אמון הציבור במערכת הפוליטית, ואיחוי השסעים העמוקים בעם שהתגלו במלוא פוטנציאל הנפץ שלהם בשנת הבחירות הלא נגמרת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הכנסת דחתה את ההצעה להקמת ועדת חקירה לשופטים

במסגרת המתווה המתגבש: מענק לעסקים בגובה הארנונה עד סוף 2020

שר החינוך קבע: שנת הלימודים תיפתח כמתוכנן ב-1 בספטמבר

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין | צילום: איתי בית און/ לע''מ

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ הורה לפתוח ב-48 השעות הקרובות שלוש מלוניות קורונה נוספות, שלפחות אחת מהן תותאם למגזר החרדי. נכון להיום פתוחות 12 מלוניות, מתוכן 6 המותאמות באופן ייעודי לציבור החרדי. משרד הביטחון נערך להגדלה משמעותית נוספת של מערך המלוניות.

במקביל, משרד הביטחון וצה"ל באמצעות פיקוד העורף מגבירים בימים האחרונים את מאמצי ההסברה מול הרשויות המקומיות וקופות החולים, זאת בכדי לעודד פינוי של חולים למלוניות, בדגש על אזורים שבהם ריכוז גבוה של חולים.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הבוקר עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 1,320 נדבקים נוספים בקורונה בישראל - מספר שיא מאז פרוץ המגפה. כך, מניין החולים הפעילים עלה ל-14,104, מתוכם 107 במצב קשה, בהם 36 מונשמים ו-82 במצב בינוני. מספר מקרי המוות מסיבוכי הנגיף עלה ל-343.

עד כה, יותר מ-18 אלף ישראלים החלימו מהמחלה. כמו כן, אתמול בוצעו 26,603 בדיקות, מתוכן 5% היו חיוביות לקורונה - עלייה של 0.6% מהיום לפני כן. על פי נתוני המשרד, מספר החולים המאומתים הגבוה ביותר הוא בירושלים, שם נמצאים 5,942, לאחר מכן בני ברק עם 4,116 ואז תל אביב שבה אובחנו 1,991 חולים פעילים.