בכירים מודים: הסרת הגבלות הקורונה - בשל פתיחת בתי הקולנוע

במערכת הפוליטית טוענים כי מאחורי ההחלטה להסיר את התקנות עומדים אינטרסים מסחריים • מנכ"ל משרד הבריאות דחה את הטענות: "לקחנו את הסיכון רק בגלל התחלואה הנמוכה - לא היה שיקול פוליטי"

זמן צפייה: 01:02

בכירים במערכת הפוליטית מסרו היום (שני) לחדשות 13, כי מאחורי ההחלטה להסיר את הגבלות הקורונה ולפתוח את אולמות הקולנוע להקרנת סרטים לקהל הרחב, עומדים אינטרסים מסחריים. שכן, פתיחת אולמות הקולנוע בזמן אכיפת התו הירוק, הייתה מצריך מילדים להגיע רק לאחר בדיקת קורונה שנעשית להם. בכך, לא הייתה לבתי הקולנוע כדאיות כלכלית לפתוח את האולמות.

מנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי, הדף את האשמות בראיון לחדשות 13 ואמר: "אנו דנים בהחלטה במשך מספר שבועות ואין לה נגיעה פוליטית. לאחר אירועים והתקהלויות שהשאירו את התחלואה נמוכה, אנחנו לוקחים את הסיכון וגם הילדים ייצאו נשכרים בעקבות כך. פתיחת הקולנוע הוא רק נדבך אחד במקומות רבים שנפתחים כעת".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

אושר המינוי: ראש המוסד הבא יהיה דוד (דדי) ברנע

30 שנה ל"מבצע שלמה": ההקלטות, התמונות והמסמכים – נחשפים

פיגוע דקירה בירושלים: שני צעירים נפצעו בינוני – המחבל נוטרל

פרופ' חזי לוי באולפן
פרופ' חזי לוי באולפן | צילום: פרופ' חזי לוי באולפן

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2405212114' autoplay='0' credit='' desc='מנכ"ל משרד הבריאות בראיון' poster='' kid='1_kuevlrvu' duration='306']

לדברי לוי, ההחלטה להסיר את ההגבלות ללא התייעצות צוות המומחים של משרד הבריאות "התקבלה בהחלטה משותפת לאחר התייעצות עם בכירי המשרד". עוד אמר "אנחנו מתייעצים בנושאים רבים עם צוות המומחים, אך בשל החלטה ניהולית ותיעדוף פנימי של המשרד, החלטנו לא לערב אותם בנושא זה".

כזכור, אמש הודיע משרד הבריאות כי החל מ-1 ביוני יוסרו כל הגבלות הקורונה, ולא יהיה צורך יותר בתו ירוק ויבוטל גם התו הסגול. מעבר לכך, אנשי המקצוע יקיימו דיונים בנוגע לחובת עטיית מסכות בחללים סגורים - עד להחלטה אחרת תימשך חובה זו. בנוסף, ההגבלות על הכניסה והיציאה לישראל יותרו, ובמידת הצורך אף יוחמרו.

מומחים במשרד הבריאות העלו בפני חדשות 13 טענות בדבר ההחלטה על ביטול התו הירוק והיותה "מריחה כמו החלטה פוליטית". זאת לאחר שהצוות מודר מההחלטה ולא היה שותף לה - כך פורסם לראשונה בחדשות 13.