לאור התפרצות האומיקרון: רשימת המדינות האדומות תבוטל

פרסום ראשון: משרד הבריאות החליט לבטל את רשימת המדינות האדומות. הוועדה לסיווג מדינות נערכה להכרזה על ביטול איסור הטיסות בתחילת השבוע, אך בעקבות התפרצות האומיקרון בישראל הוחלט שהמהלך כבר אינו יעיל

קורונה בנתב"ג
קורונה בנתב"ג | צילום: רויטרס

המדינות האדומות - הסוף: במהלך היום תבוטל רשימת המדינות האדומות. כך נודע לחדשות 13. הוועדה לסיווג מדינות נערכה להכרזה על ביטול איסור הטיסות בתחילת השבוע, אך לאור התפרצות האומיקרון בישראל לא נראה שהכרזה על מדינות כאדומות עדיין יעילה.

מאוחר יותר פרסם משרד הבריאות הודעה רשמית על ההחלטה לבטל את הרשימה. המדינות ארה"ב, בריטניה, איחוד האמירויות, טורקיה, שוויץ, טנזניה ואתיופיה יעברו לרשימה הכתומה. ההנחיות נותרו בעינן באשר לשבים ממדינות כתומות כשמחוסנים/מחלימים יוכלו לצאת מבידוד לאחר קבלת תוצאת בדיקה שלילית בנתב"ג או לאחר 24 שעות (המוקדם מביניהם) ומי שאינו מחוסן או מחלים יוכל לצאת מבידוד רק לאחר קבלת תוצאת שתי בדיקות שליליות - בנחיתה ולאחר שבוע בידוד.

במקביל, ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה צפויה להתכנס בשבוע הבא ברקע העלייה בתחלואה בנגיף. בינתיים נרשמה עלייה במספר חולי הקורונה הנמצאים באשפוז ביתי, שנותן בימים אלה שירות לכלל חברי קופות החולים. לצד זאת, מתקיימת היערכות לאשפוז ביתי של עשרות ומאות חולים נוספים, בתיאום עם קופות החולים ומשרד הבריאות, על מנת לקלוט חולי קורונה מכל הארץ.

Long Queues To Be Tested For The Covid 19 As Israel Faces A Surge In Omicron Variant Infections
בדיקת קורונה בישראל | צילום: רויטרס

נכון להיום, באשפוז הביתי נרשמה עלייה של 225% מתחילת השבוע, כאשר אופציית האשפוז הביתי מתאימה לחולי קורונה בכל אחת מדרגות החומרה של המחלה – על פי החלטת הצוות הרפואי. באשפוז הביתי נמצא החולה בבית עם בן משפחה מטפל ותחת השגחה של רופא, אחות ומוקד הפעיל 24 שעות 7 ימים בשבוע. ד"ר איב ביטון, מייסד ומנהל רפואי בשרן: "מטופלי קורונה רבים יכולים לקבל טיפול בסביבה הביתית ובכך להימנע מהגעה למיון בתי חולים בצפיפות".

בתוך כך, השיא השלילי בנדבקים נשבר היום שוב. משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 16,115 מאומתים חדשים לקורונה, לאחר שבוצעו כ-200 אלף בדיקות, שמהן 7.89% היו חיוביות. מניין החולים הפעילים עלה ל-72,034, מתוכם 134 במצב קשה, ובהם 41 מונשמים. מקדם ההדבקה גם ממשיך לעלות, ועומד על 1.99. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה טיפס ל-8,253.

Fight Against The Delta Variant In Tel Aviv
מתחם חיסוני קורונה של מד''א | צילום: רויטרס

ראש שירותי בריאות הציבור, שרון אלרעי פרייס, התייחסה בריאיון לאודי סגל וספי עובדיה בגל"צ למספר הנדבקים הגבוה, והפצירה לתעדף את הבדיקות לאוכלוסיות בסיכון. "לא ויתרנו על הציבור. אנחנו מתאימים את ההנחיות למגפה ולזן הנוכחי", אמרה. במקביל, מטעמו של ראש הממשלה נפתלי בנט נמסר כי קבינט הקורונה יתכנס בשבוע הבא.