מארה"ב ועד טורקיה: רשימת המדינות שצפויות להיות מוכרזות כאדומות

בהתאם לקריטריונים לסיווג המדינות, משרד הבריאות פרסם רשימה של עשר מדינות נוספות כהמלצה לממשלה להכניס אותן לרשימה. הממשלה תחליט אם לאמץ את ההמלצות בהצבעה טלפונית

זמן צפייה: 03:50

משרד הבריאות המליץ היום (ראשון)  לממשלה להכריז על ארה"ב, טורקיה, גרמניה, קנדה ועוד 6 מדינות כאדומות, בהתאם לקריטריונים שהוצבו. בישיבת הממשלה שהתקיימה היום דנו השרים בהמלצה ובהמשך היום ההחלטה תובא לאישור השרים בישיבה טלפונית.

המדינות הנוספות שהומלץ להכריז עליהן כאדומות הן איטליה, בלגיה, הונגריה, מרוקו, פורטוגל, שווייץ וטורכיה. לאחר אישור הממשלה, יוכרו המדינות כאדומות החל מה-22 בדצמבר. כידוע, הטיסה למדינות אדומות אסורה למעט חריגים וכל החוזרים ממנה יחויבו בבידוד מלא.

קורונה בארצות הברית
קורונה בארצות הברית | צילום: רויטרס

שבים לא מחוסנים ממדינות אדומות יחויבו בבידוד במלונית מטעם המדינה עד לקבל תוצאה PCR שלילית שבוצעה בכניסה לישראל. לאחר קבלת תשובה שלילית, החוזרים מחוץ לארץ יוכלו להשלים את תקופת הבידוד בביתם.

משרד הבריאות ממליץ להגדיר מדינות כאדומות לפי הקריטריונים הבאים: כאשר אחוז המאומתים לאומיקרון עומד על 10% על בסיס ריצוף, או כאשר שיעור האומיקרון בקרב נוסעים הנכנסים לישראל הוא מעל 5 לכל 10,000, או כאשר קיים קשר גאוגרפי חזק למדינות בעלות אחוז שכיחות מעל 10% של האומיקרון.

קורונה בבריטניה
קורונה בבריטניה | צילום: רויטרס

המדינות שיאושרו יצטרפו לרשימה הולכת ומתארכת של מדינות אדומות. בהן, אוגנדה, איחוד האמירויות, אירלנד, אתיופיה, בריטניה, דנמרק, דרום אפריקה, נורבגיה, ספרד, פינלנד, צרפת ושבדיה.

כל יתר מדינות העולם מוגדרות כעת כתומות. מחוסנים השבים ממדינות אלה יוכלו לצאת מבידוד לאחר קבלת תוצאת בדיקה שלילית שבוצעה שלושה ימים לאחר הנחיתה בישראל. מי שאינו מחוסן או מחלים – יוכל לצאת מבידוד רק לאחר קבלת תוצאת בדיקה שלילית שבוצעה ביום החל מהיום ה-7 לנחיתה בישראל.