משרד הבריאות: נשלל החשש לאבולה בקרב השבים מקונגו

משרד הבריאות עדכן כי תוצאות הבדיקות של השניים ששבו מקונגו יצאו שליליות והדגיש: "נכון לעכשיו לא אובחן בישראל מקרה מאומת של אבולה"

נגיף האבולה (אילוסטרציה)
נגיף האבולה (אילוסטרציה) | צילום: shutterstock

משרד הבריאות עדכן היום (שלישי) כי נשלל החשש להידבקותם באבולה של השניים ששבו לישראל מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, זאת לאחר שהתקבלו תוצאות שליליות בבדיקות שנערכו להם. בהודעה מטעם המשרד הודגש כי נכון לעכשיו לא אובחן מקרה מאומת של אבולה בישראל, וכי במשרד הבריאות ממשיכים לעקוב אחר התפרצות המחלה בקונגו ובאוגנדה.

עוד נמסר בהודעה: "משרד הבריאות שב וקורא לציבור להימנע מנסיעות לא חיוניות לאזורים שבהם קיימת תחלואה פעילה באבולה. נוסעים השבים מאזורים אלה ומפתחים חום או תסמינים חריגים בתוך 21 ימים ממועד החזרה מתבקשים להישאר בבית, להימנע ממגע עם אחרים וליצור קשר טלפוני עם מוקד קול הבריאות בטלפון *5400".

ההודעה באה לאחר שביום ראשון התקבל דיווח על מקרה שני של אדם החשוד שנדבק במחלה ופנה לקבלת טיפול רפואי לאחר שפיתח חום, כאב ראש ושלשול. משרד הבריאות הזכיר כי המחלה אינה מועברת באוויר, והדבקה מתרחשת במגע ישיר עם אדם חולה בעל תסמינים או עם דם, נוזלי גוף או הפרשות.

עוד נמסר: "בחודשים האחרונים, מאז התפרצות האבולה ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו ובאוגנדה, משרד הבריאות עוקב באופן שוטף אחר ההתפתחויות בעולם וקיים היערכות מערכתית לצורך הבטחת מוכנות מיטבית של מערכת הבריאות לכל תרחיש אפשרי. במסגרת ההיערכות, הופצו הנחיות מקצועיות לצוותים הרפואיים ולבתי החולים הרלוונטיים להתמודדות עם מקרים חשודים. בנוסף, הושלמה הצטיידות באמצעי מיגון ובציוד ייעודי, הוקמו מנגנוני זיהוי מוקדם לנוסעים השבים מאזורי תחלואה והוקמה מערכת לזיהוי מעבדתי של תחלואה באבולה".