הנחיות נתב"ג החדשות: שינוי מדיניות למחוסנים החוזרים מחו"ל, זרים יורשו להיכנס

החל מחצות, מחוסנים ומחלימים השבים ממדינות כתומות יבצעו בדיקה וייכנסו לבידוד למשך יממה או עד קבלת תוצאה שלילית. בנוסף, זרים מחוסנים ומחלימים ממדינות כתומות יורשו להיכנס לישראל החל מיום ראשון בכפוף לבדיקות. מוקדם יותר קיבלו שבים ממדינות אדומות הודעה על פטור מבידוד. במשרד הבריאות בודקים

A Health Worker Takes The Antigen Test Which Takes 15 Minutes To Deliver Results And Is Considered Reliable For Detecting Active Coronavirus Disease (covid 19) Infection, An El Al Spokesman Said, At Ben Gurion International Airport In Lod
בדיקת קורונה | צילום: רויטרס

ראש הממשלה נפתלי בנט סיכם היום (שני) עם שרי החוץ, הבריאות, הפנים, התיירות והתחבורה כי החל מיום ראשון הבא, 9 בינואר, תותר כניסת זרים מחוסנים או מחלימים ממדינות כתומות - בכפוף למילוי טופס מקוון, ביצוע בדיקת PCR או אנטיגן לפני העלייה למטוס, ביצוע בדיקת PCR בכניסה לישראל ולאחריה כניסה לבידוד למשך 24 שעות או קבלת תשובה שלילית בבדיקה. כמו כן, זרים שאינם מחוסנים או מחלימים לא יורשו להיכנס לישראל. בנוסף, זרים ממדינות אדומות, למעט מי שכניסתם אושרה על ידי ועדת החריגים, לא יורשו להיכנס לישראל.

בנוסף, החל מחצות, מחוסנים או מחלימים שישובו ממדינות כתומות יבצעו בדיקת PCR בנתב"ג וייכנסו לבידוד למשך 24 שעות או עד קבלת תוצאה שלילית. ההחלטה תעוגן בצו מנכ"ל משרד הבריאות ותובא לאישור ועדת הבריאות של הכנסת.

קורונה בישראל, נתב''ג, בדיקה
קורונה בישראל, נתב''ג, בדיקה | צילום: רויטרס

בבד בבד, משרד הבריאות עדכן את רשימת המדינות האדומות, כאשר המדינות דרום אפריקה, הונגריה, ניגריה, ספרד, פורטוגל, צרפת וקנדה יהפכו לכתומות בהמלצת המשרד. מנגד, המשרד עדכן כי המדינות איחוד האמירויות, ארה"ב, אתיופיה, הממלכה המאוחדת, טנזניה, מקסיקו, שווייץ ותורכיה יישארו בשלב זה ברשימה האדומה.

בתוך כך, נוסעים ששבו ממדינות שנכנסו לרשימה האדומה וביצעו בדיקת PCR בתנב"ג קיבלו הבוקר (שני) הודעה לפיה הם פטורים מבידוד, וזאת בניגוד להנחיות הממשלה. נבדק אם מדובר בתקלה, או שינוי מדיניות הממשלה.

על פי נתונים פנימיים של משרד האוצר שהגיעו אמש לידי חדשות 13, מסתמן כי להגבלות בנתב"ג יהיה מחיר של 100 מיליון שקלים, לתו הירוק במסחר לבדו - צפויה עלות שקרובה ל-250 מיליון שקלים, ול-500 אלף מבודדים תהיה עלות של 875 מיליון שקלים בסך הכול.

משטרת ישראל ואגף פיקוח ואכיפה של משרד הבריאות מבצעים אכיפת בידוד בית
משטרת ישראל ואגף פיקוח ואכיפה של משרד הבריאות מבצעים אכיפת בידוד בית | צילום: משרד הבריאות

במקביל, יו"ר ועדת החוקה גלעד קריב איים אתמול שלא לאשר ביום שלישי הקרוב את רשימת המדינות האדומות בשל התנהלות ועדת החריגים. לטענתו של קריב, על אף בקשות מידתיות מטעם הוועדה, אף בקשת יציאה על רקע הומניטרי לא אושרה בוועדת החריגים.

כזכור, בישיבת הממשלה שהתקיימה אתמול בנושא התשפטות זן אומיקרון וקצב התחלואה העולה, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מחה על שינויי המדיניות התכופים ואמר: "אנחנו מבלבלים את הציבור. צריך לקבל החלטה ולא לשנות אותה".

ההפגנה בנתב''ג נגד הגבלות הקורונה לתיירות | צילום: ארי מלניק עמותת מורשת דרך-מורי דרך בתיירות נכנסת

שרים נוספים מחו על המדיניות ושר התיירות יואל רזבוזוב קרא לשחרר את המגבלות בנתב"ג. ראש הממשלה נפתלי בנט השיב לו כי "זה יקרה להערכתי בימים הקרובים".