אזהרה חריגה: בגדי המותג עלולים לגרום לכוויות ב-MRI

ממאמרים שפורסמו בארה"ב עולה כי מטופלים שעברו בדיקת MRI כשהם לובשים את בגדי מותג הספורט היוקרתי "לולולמון", יצאו מהמכונה עם כוויות, חלקן בדרגה 2. הסיבה היא שהמכונה היא ראש מגנטי והיא מושכת את סיבי המתכת שהתברר שנמצאים בבגדים. ההמלצה החדשה לנבדקים היא להגיע לבדיקות בבגדים שעשויים מכותנה בלבד

זמן צפייה: 01:15

אזהרה חריגה כי בגדי בגדי מותג הספורט היוקרתי "לולולמון" עלולים לגרום לכוויות במהלך בדיקות MRI, כך פורסם היום (שלישי) לראשונה בחדשות 13. ממאמרים בארצות הברית עולה כי מטופלים שעברו בדיקות אלה כשהם לבושים בביגוד האתלטי של המותג הקנדי יצאו מהמכונה עם כוויות, חלקן בדרגה 2.

ההנחיות למי שעובר את הבדיקה הן ללבוש בגדים נוחים ולהסיר תכשיטים ואפילו פאות - כלומר, כל דבר שעשוי להכיל מתכת. הסיבה היא שהמכשיר הוא מגנטי והוא מושך את הסיבים האלה. מתברר שבבגדים של לולולמון יש סיבי מתכת.

הבוקר הוציא פרופסור אריק בלשר, מנהל המחלקה הרדיולוגית בבית החולים איכילוב, מכתב לכל העובדים והעובדות המזהיר מכוויות מביגוד אתלטי, בין השאר של המותג. לפי המכתב יש להוציא הנחיות לנבדקים בהקדם, כשההמלצה היא להגיע לבדיקות האלה עם בגדים שעשויים אך ורק מכותנה.