בנט: "אירופה איבדה שליטה על התחלואה; רואים בארץ פגיעה בילדים מהאומיקרון"

רה"מ התייחס בישיבת הממשלה להתפרצות הזן החדש באירופה: "היבשת נכנסת לתקופת החגים תחת הגבלות משמעותיות". עוד אמר בנט על הפגיעה של הזן החדש בילדים: "באנגליה נפטרו שני תלמידי חטיבת ביניים מהאומיקרון"

זמן צפייה: 05:57

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה להתפרצות האומיקרון בישראל ואמר כי "האומיקרון פוגע גם בילדים, כאשר רק השבוע נפטרו באנגליה שני תלמידי חטיבת ביניים מאותה כיתה מאומיקרון. אנחנו רואים גם בארץ פגיעה בילדים".

כמו כן, התייחס בנט לתחלואה באירופה ואמר: "ביבשת נכנסים לתקופת החגים תחת הגבלות מאוד משמעותיות, בחלק מהמדינות גם סגרים, ותחת אובדן שליטה בתחלואה. אנחנו יודעים כבר שהאומיקרון נכנס ונמצא בישראל, אבל כרגע המספרים עדיין קטנים יחסית".

קורונה בישראל, נתב''ג, בדיקה
קורונה בישראל, נתב''ג, בדיקה | צילום: רויטרס

בהקשר זה, המשיך לומר בנט: "רוב ילדי ישראל כרגע לא מחוסנים, אפילו לא בחיסון הראשון. לכן, צאו ונצלו את הימים היקרים הללו. היום משרד הבריאות יחל בתכנית חירום להגברת ההתחסנות, כאשר החל מהבוקר מתקיים מבצע חיסונים בבתי ספר ברחבי הארץ". עוד מדברי בנט: "אנחנו נלמד ונשקול גם חיסון רביעי לאוכלוסיות שהן בסיכון. זה גם נמצא על הפרק".

אמש, כחלק מהמאבק בזן האומיקרו, הנחה ראש הממשלה נבנט לפתוח החל היום במבצע אכיפה משמעותי בדגש על התו הירוק ועטיית מסיכה במרחב הציבורי, כאשר הקנס למפרים עלול להגיע ל-1,000 שקלים ללא אזהרה כמקובל, כלומר אנשים ישלמו לא רק במקרה של הפרה חוזרת, אלא מיד עם ביצוע העבירה הראשונה.

חיסון קורונה בישראל
חיסון קורונה בישראל | צילום: רויטרס

כמו כן, החל מהיום הוצבו ניידות חיסונים ב-40 בתי ספר ב-7 יישובים שונים במטרה להגביר את קצב ההתחסנות, גם על ידי מתן תמריצים כפסיים לרשויות המקומיות. בנוסף, מומחי משרד הבריאות המליצו לבנט להגדיר את כל מדינות אירופה כאדומות, כך שמי שיטוס אליהן יצטרך להיות בבידוד.