בחדר נפרד, ללא הצהרות: נוהל הטיפול בחטופים בישראל

בתי החולים שיבא, איכילוב, שניידר, וולפסון, סורוקה ואסף הרופא הונחו להיערך לחזרת חטופים, במסגרת העסקה. המתחמים יכללו צוות רב-תחומי הכולל את מקצועות הרפואה השונים: כירורגים, פנימאים, רופאי ילדים, רופאי עיניים, גינקולוגים, אחים ואחיות ופסיכולוגים ועובדים סוציאליים. מחשש למצב תזונתי ירוד: הוצאו הנחיות להזנת המשוחררים

זמן צפייה: 02:21

פרסום ראשון: בחדשות 13 דווח הערב (שלישי) כי המענה הרפואי לחטופים המשוחררים יינתן במתחם נפרד ובחדרים אישיים. הכניסה למתחם: לבני משפחות, לגורמי הרפואה ולאנשי הביטחון בלבד. בדיקה ראשונית תיעשה לפני המפגש עם בני המשפחה. הנחיות גורמי ביטחון: למנוע מהחטופים חשיפה לתקשורת, יוגדר מתחם נפרד לעיתונאים. מחשש למצב תזונתי ירוד: הוצאו הנחיות להזנת המשוחררים מהשבי.

החטופים והחטופות יגיעו לבתי החולים השונים באמצעות מסוקים צה"ל או אמבולנסים של הצבא. בתי החולים שקיבלו הודעה להיערך לקליטת החטופים הם שיבא, איכילוב, שניידר, וולפסון, סורוקה ואסף הרופא. בבתי החולים הקימו מתחמים ייעודים עבור קליטת החטופים והחטופות, שבהם יקבלו את הטיפול הרפואי. המתחמים יכללו צוות רב-תחומי הכולל את מקצועות הרפואה השונים: כירורגים, פנימאים, רופאי ילדים, רופאי עיניים, גינקולוגים, אחים ואחיות ופסיכולוגים ועובדים סוציאליים שייתנו מענה נפשי ראשוני.

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי כינס את פורום המנכ"לים של משרדי הממשלה, להיערכות לטיפול וסיוע בכלל ההיבטים האזרחיים הנדרשים.

שלטים עם תמונות חלק מהחטופים
שלטים עם תמונות חלק מהחטופים | צילום: רויטרס
הפגנה למען שחרור החטופים מול משרדי יוניצ"ף בתל אביב
הפגנה למען שחרור החטופים מול משרדי יוניצ"ף בתל אביב | צילום: תומר נויברג, פלאש 90
Whatsapp Image 2023 11 21 At 0
מאות בהפגנה מול משרדי יוניצ"ף בניו יורק

החטופים והחטופות יעברו בדיקות של מדדים רפואיים, כגוןן בדיקות דם ובדיקות נוספות. הם יקבלו נוזלים ואף הזנה במידת הצורך. ככל שיהיו חטופים וחטופות במצבים רפואיים מורכבים יותר, יבוצעו בהם ניתוחים ופעולות אחרות. החטופים יעברו גם צילומי CT ו-MRI על פי שיקול דעת רפואי של בית החולים.

בתום הטיפול בהם בבתי החולים השונים, ולאחר שחרורם, החטופים והחטופות ימשיכו את הרצף הטיפולי שלהם בקופות החולים, שילוו אותם בהליך ההחלמה שלהם. על מבצע קליטת החטופים והחטופות בבתי החולים יפקחו מהחמ"ל המרכזי של משרד הבריאות.