פרסום ראשון: עיקרי המתווה שסוכם עם הפסיכולוגים הציבוריים

משרדי הבריאות, החינוך, והאוצר צפויים להכריז בקרוב על הסיכומים אליהם הגיעו עם הסתדרות הפסיכולוגים, באשר למתווה תוספת השכר ומיטוב התנאים של הפסיכולוגים הציבוריים במערכת הבריאות ובמערכת החינוך. בין היתר סוכם על תוספת שכר של עשרות אחוזים בהתאם לוותק, ועל תקציב ייעודי למוסדות המעסיקים את הפסיכולוגים, על מנת שיוכלו להגדיל את היקף המשרה שלהם

משרד הבריאות
משרד הבריאות | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

פרסום ראשון: משרדי הבריאות, החינוך, והאוצר צפויים להכריז בקרוב על הסיכומים אליהם הגיעו עם הסתדרות הפסיכולוגים, באשר למתווה תוספת השכר ומיטוב התנאים של הפסיכולוגים הציבוריים במערכת הבריאות ובמערכת החינוך, כך נודע הבוקר (שלישי) לחדשות 13.

בראשית המלחמה, משרד הבריאות הגדיר את הצורך הגובר לביקוש למערכת בריאות הנפש כ"אירוע רב נפגעים נפשי". עם זאת, תשעה חודשים אחרי פריצתה, והמשא ומתן על התנאים של הפסיכולוגים טרם הסתיים. במסגרת ההסכם המסתמן, סוכם בין היתר על תוספת שכר של עשרות אחוזים לפסיכולוגים ופסיכולוגיות בשירות הציבורי, בהתאם לוותק.

בנוסף, יינתן תקציב ייעודי למוסדות המעסיקים את הפסיכולוגים, על מנת שיוכלו להגדיל את היקף המשרה שלהם. כך למשל, כיום, מודל ההעסקה של הפסיכולוגים בשירות הציבורי יכול לנוע בין רבע משרה לבין חצי משרה. התקציב החדש יאפשר להגדיל את היקף המשרה שלהם עד לכדי משרה מלאה, וכך לעודד אותם להישאר במסגרת הציבורית ולא לפנות לאפיקים פרטיים. ההסכם יחול מתחילת 2025, והוא צפוי לעלות לתקציב המדינה כמה מאות מיליוני שקלים.

משרד הבריאות
משרד הבריאות | צילום: חדשות 13

ד"ר יובל הירש, נציג הפסיכולוגים במשא ומתן, מסר בתגובה: "לאחר שנים רבות של קיפאון, אנו צופים שההסכם החדש עליו אנו עומלים יהווה נקודת מפנה משמעותית עבור השירות הפסיכולוגי הציבורי. אנו מאמינים כי הוא יסייע לנו לצאת ממצב של התפוררות ודעיכה ולחזור לצמיחה ולחיזוק, לטובת כלל תושבי ישראל מכל המגזרים והאזורים הגיאוגרפיים. אנו רואים בהסכם זה צעד חשוב לחיזוק החוסן הנפשי והלאומי של מדינת ישראל".