פרופ' אש: אם לא תהיה עלייה בתחלואה - הכול ייפתח בעוד חודש

ממונה הקורונה הסביר כי במשרד הבריאות מעכבים את השבת מערכת החינוך לפעילות מלאה כאמצעי זהירות • כדי למנוע צפיפות באוהלי הבדיקות בנתב"ג: ייערכו בדיקות קורונה בתוך המטוסים

זמן צפייה: 04:43

ממונה הקורונה, הפרופסור נחמן אש, התייחס הערב (חמישי) לקרב על פתיחת מערכת החינוך ואמר כי "אם לא תהיה עלייה בתחלואה - הכול ייפתח בעוד חודש". לדבריו, משרד הבריאות מעכב את פתיחת מערכת החינוך כאמצעי זהירות מפני מקרי הדבקה של ילדים, שכן הם אינם מחוסנים.

"אנחנו רוצים לראות שהחזרה ללימודים לא גורמת לתחלואה עודפת. מדובר בשבועות ספורים בלבד, אם מגמת התחלואה תימשך כך", הסביר הפרופסור אש. "אנחנו רוצים להתרחק מפסח ולראות בלימודים עצמם שאין הדבקות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הערכה: בנט יסכים לממשלה בתמיכת רע"ם – אם סמוטריץ' יחזור בו

ישראל תשיב להאג: לבית הדין אין סמכות לפתוח בחקירה נגדה

הגבלת ההתקהלות ותפוסת הקהל באיצטדיונים: אושרו ההקלות הנוספות

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-0804212025 ' autoplay='0' credit='' desc='כדי למנוע צפיפות באוהלי הבדיקות בנתב"ג: ייערכו בדיקות קורונה בתוך המטוסים' poster='' kid='1_v69lc1bg' duration='116']

עוד אמר הפרויקטור כי "כרגע אין צורך בעדכון החיסון. אנחנו עוקבים אחרי הידבקויות של מחוסנים, כדי לראות שהחיסון יעיל - אנחנו מקווים שנוכל לעצור כל מוטציה שתסכן את מבצע החיסונים".

בתוך כך, הערב פורסם לראשונה בחדשות 13 כי בשבוע הבא יחלו לערוך בדיקות קורונה בתוך מטוסים, כדי למנוע צפיפות באוהל הבדיקות בנתב"ג. נציגים של המעבדה בשדה התעופה יהיו על המטוס ויבצעו את הבדיקות. תחילה, הבדיקות ייערכו בחברת אל על, ואם התוכנית תצליח היא תתקיים גם בחברות תעופה ישראליות נוספות.