פרופ' אש: "אם לא יהיה מנוס - נמליץ על סגר; בקרוב נחליט לגבי חיסון רביעי לכולם"

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס בריאיון לחדשות 13 לנתוני התחלואה הגבוהים ואמר כי ההחלטה על סגר תלויה במספר החולים הקשים ובאלו שמחוברים למכשיר האקמו, וציין כי השבוע הבא הוא קריטי. "אנחנו לא יודעים כמה באמת נדבקים כל יום"

זמן צפייה: 08:28

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר הערב (שישי) בריאיון לחדשות 13 השבוע הבא הוא "קריטי" מבחינת משרדו, אז לדבריו אפשר יהיה להעריך טוב יותר את מספר החולים הקשים ומספר החולים הקשים המחוברים למכשיר האקמו - "אם נראה שהמספרים עולים מהר אז נצטרך לשקול בכובד ראש הטלת סגר".

בהתייחסו לחיסון הרביעי: "אם נראה ירידה בתחלואה ובהדבקות בעקבות החיסון הרביעי - אז נוכל להמלית על הורדת הגיל להתחסנות בו ליתר האוכלוסייה". עוד אמר פרופ' אש: "בינתיים זה לא נמצא על השולחן, אם נראה נתונים שיתמכו בכך - נעשה את זה".

Xneiqm
מתחם בדיקות קורונה

בין היתר, התייחס מנכ"ל משרד הבריאות לנתונים לפיהם בדיקות האנטיגן פחות אמינות: "זה עניין של מדיניות, אנחנו נכנסנו לבדיקות המהירות יחסית מאוחר כי היו לנו מספיק ערכות PCR מדויקות יותר. האומיקרון שינה את כללי המשחק בגלל המספרים הגבוהים. בדיקת האנטיגן פחות רגישה מ-PCR אבל היא מספיק טובה כדי לגלות מאומתים עם רמת נגיפים גבוהה יחסית".

מוקדם יותר היום משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו כ-40 אלף נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-320 אלף בדיקות, מהן 12.65% היו חיוביות. בכך עלה מספר החולים הפעילים ל-248,192, מתוכם 306 חולים במצב קשה, ובהם 76 מחוברים למכונות הנשמה. מקדם ההדבקה ירד במקצת ועומד על 1.8. מניין מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 8,293.