שקד לראשי רשויות: "להיערך לתפילות בחגים בחוץ"

ברקע התפרצות זן הדלתא,שרת הפנים קראה להיערך לקיום התפילות בשטחים פתוחים, וביקשה להתכונן בכל ההיבטים הלוגיסטיים, כדוגמת אמצעי מיזוג. כמו כן, למפות מבני ציבור שאין בהם שימוש בחג

תפילה בבית כנסת בימי הקורונה
ההגבלות בבתי הכנסת יחזרו? | צילום: רויטרס

ההגבלות בבתי הכנסת יחזרו? שרת הפנים איילת שקד פנתה הבוקר (שני) לראשי הרשויות וקראה להם להיערך לקיום תפילות חגי תשרי בשטחים פתוחים ובמבני ציבור. שקד ביקשה להתכונן בכל ההיבטים הלוגיסטיים כדוגמת פריסת רשתות הצללה, אמצעי מיזוג, וכן למפות את מבני ציבור וחצרותיהם שלא בשימוש בימי החג כגון: בתי ספר, גני ילדים, מתנסים ועוד, במטרה לאפשר למתפללי בתי הכנסת לעשות בהם שימוש.

הבוקר נכנסו לתוקפן ההגבלות חדשות. ראשית, התו הסגול הוחזר לקניונים, כלומר, תהיה הגבלה של כמות האנשים הרשאים להיכנס לקניונים. בנוסף, תצומצם רשימת המדינות הירוקות שהחוזרים מהן פטורים מבידוד של שבוע, למעט ארבע מדינות שיישארו ירוקות.

מיום רביעי הקרוב יחול התו הירוק גם על ילדים מגיל 12-3, כל שבכול סוג של התקהלות יהיה צורך בתעודת מחלים או מתחסן או, לחילופין, בדיקת קורונה. משבוע הבא צפויה הגבלה גם על חתונות ואירועים, ככל הנראה בין 400  ל-500 משתתפים יורשו להיות בכול אירוע.