פרופ' רוני גמזו פורש מתפקידו כמנכ"ל בית החולים איכילוב

אחרי שבע שנים בתפקיד, גמזו מפנה את מקומו אך נשאר בבית החולים, לכהן בתפקיד שדומה במתכונתו ליושב ראש. במקביל הוא בוחן "השתלבות בתפקידים ציבוריים ועסקיים", וייתכן כי יתמודד לראשות עיריית תל אביב. "מנהיגות ציבורית נמדדת ביכולת לפנות את מקומך לדור הבא גם כשאתה מרגיש עוצמה, נוחות וביטחון"

רוני גמזו
רוני גמזו | צילום: חדשות 13

פרופ' רוני גמזו הודיע היום (רביעי) כי הוא פורש מתפקידו כמנכ"ל בית החולים איכילוב, אך נשאר בבית החולים לכהן בתפקיד שיעסוק בפיתוח בית החולים, העצמת חברות הבת, קידום החדשנות וההשקעות ב tech-health, בפיתוח הפעילות הבינלאומית וסיוע בהשגת המקורות להמשך הפיתוח המבני יחד עם עמותת הידידים, כך כתב גמזו בהודעתו לעובדי ועובדות איכילוב.

כמו כן, כתב גמזו כי הוא בוחן "השתלבות בתפקידים ציבוריים ועסקיים – אם כי לא קיבלתי עדיין כל החלטה בנושא", כך מתייחס פרופסור גמזו להצהרתו בעבר כי יתמודד לראשות עיריית תל אביב.

פרופסור רוני גמזו
פרופסור רוני גמזו | צילום: לע''מ

במכתב שנשלח היום לצוות בית החולים, וכותרתו "זה לא שיר פרידה", כתב גמזו כי לפני שבע שנים החליף את פרופסור גבי ברבש כמנכ"ל בית החולים, "והמשכתי לשים דגש על מצוינות ושירות אמפתי תוך הרחבת תשתיות ופעילות ביה"ח. בזכות העבודה המקצוענית שלכם, בזכות המחויבות העצומה שלכם – אנחנו ארגון הבריאות מספר 1 בישראל ואחד הבולטים בעולם בתחומו" כתב לאנשי ונשות הצוות.

גמזו פתח את מכתבו וכתב: "לפני כעשרים שנה הצטרפתי להנהלת בית החולים כסמנכ"ל כלכלה ומאז התמקדתי בקביעת סטנדרט של ניהול אסטרטגי המשלב התרחבות, תוך התייעלות ואיתנות פיננסית. כיום, איכילוב הוא אחד הארגונים המנוהלים בסטנדרטים מקצועיים ברמה האיכותית והגבוהה ביותר, תוך גילוי אחריות ובהתבסס על איתנות פיננסית".

פרופ' גמזו, פרויקטור הלאומי לקורונה | צילום: חדשות 13

"בשבועות האחרונים גמלה בליבי החלטה לפנות את תפקיד מנכ"ל בית החולים, ולאפשר למנהיגות חדשה ופורצת דרך לנהל את ביה"ח למול אתגרי העתיד", כתב גמזו. "אני חושב שמנהיגות ציבורית מעוררת השראה נמדדת ביכולת לפנות את מקומך לדור הבא גם כשאתה מרגיש עוצמה, נוחות וביטחון בתפקיד שלך. דווקא אז נדרש ממנהיג לאפשר המשכיות, התחדשות והתעצמות תוך ריענון של סגנון הניהול".

רוני גמזו הוא מנהל בית החולים איכילוב מאז 2015, וזכור לציבור בעיקר מתפקידו כפרויקטור הלאומי לנגיף הקורונה, שמילא מיולי ועד נובמבר 2020. בעת שמילא את תפקיד הפרויקטור, עזב זמנית את תפקידו באיכילוב ובמקומו מונו גיל פייר ויצחק שפירא.