במאות מיליוני שקלים: קמפוס השיקום הגדול בישראל יוקם בת"א

עיריית תל אביב-יפו אישרה את התכנית לבניית הקמפוס החדש של בית החולים השיקומי רעות בעיר, בשטח שבו היה נמל התעופה שדה דב. המבנה העתידי ישתרע על שטח של כ-16 דונם ויכלול 12 מחלקות אשפוז וכ-450 מיטות

זמן צפייה: 00:18

עיריית תל אביב-יפו אישרה השבוע את התכנית לבניית הקמפוס החדש של בית החולים השיקומי רעות בעיר. הקמפוס יוקם בשטח שבו היה נמל התעופה שדה דב, ישתרע על שטח של כ-16 דונם ויכלול 12 מחלקות אשפוז וכ-450 מיטות, תוספת של כ-100 מיטות מהקיים - והוא צפוי להיות הקמפוס השיקומי הגדול והמתקדם בישראל. עלות הפרויקט: כ-850 מיליון ש"ח והוא צפוי להסתיים בעוד כ-7 שנים.

על פי ההסכם שנחתם עם העירייה, ביה"ח יעתיק את פעילותו משכונת יד אליהו בעיר אל המבנה החדש, שיספק מענה מתקדם לצרכים ההולכים וגדלים בתחומי השיקום בארץ, בפרט על רקע המלחמה ואל מול אלפי הנפגעים בה, אשר מאות מהם נזקקים ויזדקקו לתהליכי שיקום ממושכים.

בנוסף, יכלול בית החולים החדש מערך אמבולטורי גדול, בריכה הידרותרפית, מכון דימות, חממה למחקר ופיתוח, תא לחץ, חדרי ניתוח אמבולטוריים, שטחי מסחר ועוד. קומת המרתף אשר תשמש חניון בימים רגילים, תיועד למתחם אשפוז בזמן חירום. כמו כן, יכלול הקמפוס שטחים ירוקים ופינות אירוח עבור המטופלים ובני משפחותיהם.

הקמפוס השיקומי יוקם בשותפות עם קרן תל אביב על קרקע שהוקצתה לרעות העירייה, והשטח הקיים בשכונת יד אליהו ישמש את העירייה לטובת פיתוח עירוני ומבני ציבור לרווחת הקהילה ותושבי השכונה.

שדה דב
שדה דב. ארכיון | צילום: רוני שיצר

ראש עיריית תל אביב-יפו ויו"ר קרן תל אביב רון חולדאי מסר: "חיזוק מערך השיקום הרפואי יהווה אתגר מרכזי לישראל בשנים הבאות, בין היתר לאור אירועי 7 באוקטובר, מלחמת חרבות ברזל, ולצערנו, הנפגעים הרבים בגוף ובנפש. לעמותת רעות ולבית החולים השיקומי רעות תל אביב יש תפקיד מרכזי וחשוב בהיבט הזה. אני מברך על כך שכחלק מהתכנון העתידי לעיר הקצנו מגרש שעליו ייבנה בשנים הקרובות קמפוס חדש וגדול יותר לבית החולים, כזה שיאפשר לו להרחיב את פעילותו ויצעיד אותו עמוק אל תוך המאה ה-21".

"פיתוח ביה"ח שהוא שם נרדף למצוינות, איכות ואחריות בתחום השיקום, הוא צו השעה עבור קרן תל אביב. אנחנו גאים להיות שותפים בהקמת קמפוס חדש ומתקדם, אשר יהווה מרכז עבור מטופלים מכל רחבי הארץ. ההזדמנות לקחת חלק משמעותי בפיתוח האורבני במתחם החדש בשדה דב, הכולל מרחבים ציבוריים רבים, זו עירוניות במיטבה, העומדת בקנה מידה עם ערכי הקרן", אמרה מנכ"לית קרן תל אביב ד"ר הלה אורן.

מנכ"ל עמותת רעות עידו שריר הוסיף כי "שיתוף הפעולה המצויין מזה עשרות שנים של "רעות" עם העירייה נושא כעת פרי ביצירת בית חולים שיקומי מהמתקדמים בארץ למטופלים מכל הארץ שיזכו לתנאי אשפוז מהטובים בישראל ולדיירים נזקקים שאנו רואים חשיבות רבה בדאגה לצרכיהם".

מנהלת בית החולים השיקומי רעות ד"ר אורית שטיין רייזנר אמרה כי "בית החולים החדש מתוכנן לתת מענה לצרכים הגדלים בתחומי השיקום במדינת ישראל. פרויקט הדגל יאפשר לנו להעניק שירותים מתקדמים לרווחת המטופלים ולשפר עוד יותר את האיכות המקצועית שלנו".

שיקום
שיקום (אילוסטרציה) | צילום: fotolia

רעות היא עמותה ייחודית שפועלת 87 שנים למען האוכלוסייה החלשה בישראל – חולים, קשישים ונזקקים. אנו מתרגשים וגאים לקראת השינוי ומזמינים שותפים נוספים לקחת חלק בפרויקט לאומי זה", הוסיף יו"ר עמותת רעות עמי אריכא.