הממשלה צפויה לאשר: "עוזרי רוקח" יוכלו לעבוד ללא הכשרה

במסגרת הרפורמות שהוצעו בחוק ההסדרים, התווסף מקצוע המכונה "טכנאי בית מרקחת". במסגרת תפקיד ה"טכנאי", הוא יוכל לספק ללקוחות תרופות ללא מרשם וגם כאלו שדורשות מרשם רופא, אם אלו תרופות קבועות הנצרכות על ידי מהטופל לפחות שנה

זמן צפייה: 01:07

שינוי משמעותי במערך הרוקחות - פרסום ראשון: הממשלה צפויה לאשר בקרוב תיקון חקיקה שלפיו, כל אדם שסיים 12 שנות לימוד, יוכל לעבוד כמעין רוקח, זאת - ללא ההכשרה הנדרשת והמקובלת כיום. כך פורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית של חדשות 13.

לפי מידע שהגיע לידינו, במסגרת הרפורמות שהוצעו בחוק ההסדרים, התווסף מקצוע המכונה "טכנאי בית מרקחת". במסגרת תפקיד ה"טכנאי", הוא יוכל לספק ללקוחות תרופות ללא מרשם וגם כאלו שדורשות מרשם רופא, אם אלו תרופות קבועות הנצרכות על ידי מהטופל לפחות שנה. המקצוע הזה "נולד" לאור המחסור ברוקחים ממנו סובלים במשרד הבריאות, שם טוענים כי יש מחסור של כאלף רוקחים ורוקחות. לא זו בלבד, כמות הסטודנטים שבוחרים ללמוד רוקחות הצטמצם עם השנים וקיים מחסור ממשי בכוח אדם בתחום.

בית מרקחת
בית מרקחת. אילוסטרציה | צילום: פוטוליה

יו"ר הסתדרות הרוקחים בישראל דוד פפו התייחס לפרסום בחדשות 13 ואמר: "הכנסת אנשים ללא הכשרה מתאימה לבתי המרקחת עלולה להביא לפגיעה במטופלים. על כן, דרוש טיפול מהותי בתנאי ההעסקה של הרוקחים בשוק".