ההסכם הסודי עם פייזר: תספק חיסונים מיד כשתאושר מנה שלישית

חברת התרופות סיכמה עם המדינה כי במידה ויוחלט על מתן חיסון שלישי, תספק החברה בתוך זמן קצר את המנות הנדרשות ולא תחכה למשלוח הבא שאמור להגיע באוקטובר • פרסום ראשון

זמן צפייה: 06:17

חברת פייזר סיכמה בהסכם סודי עם ישראל כי במידה והמדינה תחליט על מתן חיסון שלישי, פייזר תספק חיסונים באופן מיידי - כך פורסם הערב (שני) בחדשות 13. זאת, בניגוד לחוזה הנוכחי עם החברה לפיו משלוח החיסונים הבא יגיע באוקטובר.

ההסכם נקבע לאחר דיונים קדחתנים בימים האחרונים בין נציגי משרד הבריאות וחברת פייזר וכן שיחות של ראש הממשלה נפתלי בנט עם מנכ"ל החברה, אלברט בורלא. בקבינט הקורונה עוד לא הגיעו להחלטה סופית בנוגע למתן חיסון שלישי אך ייתכן ולא יחכו לאישור הסופי של ה-FDA האמריקני בנושא. בשלב זה מדובר רק על מתן מנה נוספת לבני 60 ומעלה. מחקר חשוב של אוניברסיטת "ייל" שהתפרסם לאחרונה מצביע על חיזוק משמעותי שמספקת המנה השלישית ביעילות נגד המחלה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תלונה נגד ראש המוסד היוצא: מסר מידע שאסור בפרסום לדיילת

רשת "בן אנד ג'ריס": נפסיק למכור גלידות ב"שטחים הכבושים"

בליכוד מאותתים לגנץ: "אם ירצה – הוא יכול להיות רה"מ עכשיו"

קבינט הקורונה יתכנס מחר וצפוי להכריז על בידוד לכל החוזרים מחו"ל מכל יעד. המלצת המל"ל היא בידוד של שבעה ימים מלאים, אך נבחנת גם אופציה של בידוד לארבעה ימים בלבד. ההבדל לחברות התעופה הוא דרמטי, וכבר כעת ישנן השפעות כשכמות ההזמנות של טיסות ירדה באופן משמעותי.

החלטה נוספת בה ידון הקבינט היא האם להזחרי את התו הירוק המלא - כך שרק מחוסנים, מחלימים ומי שיש בידו בדיקת קורונה שלילית עדכנית, יוכלו להיכנס לחללים סגורים. ביוםפ רביעי הקרוב ייכנס לתוקפו "התו השמח" שחל רק על אולמות אירועים וייתכן כי כבר שבוע לאחר מכן ייכנס גם התו הירוק לתוקפו.