פג תוקף: משרד הבריאות ישמיד אלפי חיסוני קורונה לפעוטות

פרסום ראשון: רק 17 פעוטות הגיעו להתחסן מחודש פברואר, וכתוצאה מכך אלפי חיסונים של חברת "מודרנה" אשר נועדו לחיסון ילדים מגיל חצי שנה עד 5 יצאו מכלל שימוש. הפעוטות שקיבלו את המנה הראשונה של החיסון יקבלו מנה שנייה של "פייזר", וממשרד הבריאות נמסר: "אין סיכון בערבוב של החיסונים"

זמן צפייה: 00:58

פרסום ראשון: משרד הבריאות ישמיד אלפי חיסונים נגד קורונה של חברת "מודרנה" שהובאו ארצה ונועדו לחיסון פעוטות בני חצי שנה עד גיל חמש, כך פורסם לראשונה הערב (ראשון) במהדורה המרכזית. מחודש פברואר הגיעו רק 17 פעוטות להתחסן - ובזמן הזה פג תוקפם של החיסונים הרבים שנשארו, והם כבר לא שמישים יותר.

אותם פעוטות שקיבלו את המנה הראשונה של החיסון, ובחלוף שלושה שבועות אמורים לחזור ולקבל את מנת החיסון השנייה, יקבלו את המנה השנייה של חברת "פייזר". ממשרד הבריאות נמסר כי "אין סיכון בערבוב של החיסונים מהחברות השונות". יש לציין כי בין ישראל לבין חברת "מודרנה" נחתמו חוזים בשווי עשרות מיליוני שקלים.

חיסון ילדים
חיסון ילדים | צילום: רויטרס

כזכור, החל מהחודש הנוכחי הופסקה הנפקת תעודות המחלים לחולי קורונה, ומרכז השליטה הלאומי שהוקם לטיפול בנגיף יצמצם את פעילותו וישמש כמוקד פניות בלבד. בנוסף, הטיפול בחולים יועבר לרופאי המשפחה והילדים, ומפקדת אלון (מפקדת הקורונה הלאומית) של פיקוד העורף תיסגר.