מול המצלמות, בשידור חי: סגן נשיא ארה"ב התחסן נגד קורונה

ברקע נתוני התחלואה הגבוהים בארצות הברית, קיבל מייק פנס את מנת החיסון הראשונה באופן פומבי - במטרה לעודד את האמריקנים להירתם למבצע החיסונים. "זו הדרך להתמודד עם התקופה המאתגרת הזו"

זמן צפייה: 01:26

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס קיבל היום (שישי) את מנת החיסון הראשונה נגד קורונה - באופן פומבי ומול המצלמות, במטרה לעורר בציבור ביטחון ולעודד את האזרחים להתחסן גם הם. יחד איתו התחסנה גם רעייתו קארן פנס, והרופא הראשי בממשל האמריקני ג'רום אדמס.

"לא הרגשתי דבר", סיפר פנס לאחר החיסון, והודה לצוותים הרפואיים על עבודתם. "הציבור האמריקני יכול להיות בטוח: יש לנו חיסון בטיחותי עבורכם ועבור המשפחות שלכם". עוד אמר פנס: "לכל אחד מאיתנו יש תפקיד. הדרך שלנו להתמודד עם התקופה המאתגרת הזו היא באמצעות החיסונים".

עוד בחדשות 13:

לקראת מבצע ההתחסנות: התשובות לכל השאלות על החיסון נגד קורונה

ראשי השלטון המקומי: "להשאיר בתיה"ס פתוחים גם בערים אדומות"

סגן נשיא ארה''ב מייק פנס מתחסן נגד קורונה
סגן נשיא ארה''ב מייק פנס מתחסן נגד קורונה | צילום: רויטרס

אתמול פורסם כי נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן צפוי לקבל בשבוע הבא את מנת החיסון הראשונה, גם הוא בשידור חי. זאת, לאחר שהשבוע גורמי הרפואה הרשמיים החלו לחסן את העובדים החיוניים בחיסון של חברת פייזר, שכזכור קיבל את אישור ה-FDA.

"אינני רוצה להיות הראשון בתור, אך אני כן רוצה להבטיח שנדגים לעם האמריקני שהחיסון בטוח לשימוש. אנחנו עובדים על התכנית הזאת כבר עכשיו. וכשאני אעשה זאת, זה יהיה באופן פומבי", אמר ביידן בתדרוך כתבים שהתקיים בדלאוור.

חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר
חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר | צילום: רויטרס
ד"ר אנתוני פאוצ'י, המוביל של כוח המשימה של הבית הלבן לנגיף הקורונה, טען מוקדם יותר השבוע כי על ביידן וסגניתו קמלה האריס להתחסן מוקדם ככל האפשר: "אנו רוצים שיהיה מוגן באופן מלא לפני שהוא נכנס לתפקיד הנשיא". יחד איתו, הנשיאים לשעבר ביל קלינטון, גו'רג' בוש הבן וברק אובמה צפויים להתחסן לעיני המצלמות, כדי לעודד אמריקנים אחרים ללכת בעקבותיהם.