החשד למחדל הפריה באסותא: משרד הבריאות יקים ועדת בדיקה

אחרי שדווח כי ילד בן ארבע שנולד בהפריה חוץ-גופית נמצא לא תואם גנטית לאביו - במשרד הבריאות צפויים להקים ועדת בדיקה. פרסום ראשון: בני זוג שטוענים כי הם ההורים הביולוגיים של התינוקת סופיה, שנולדה במסגרת פרשת מחדל העוברים באסותא ראשל"צ, יבקשו מהעליון לדון בעניינם

זמן צפייה: 02:34

ברקע החשד למחדל הפריה בבית החולים אסותא ברמת החייל שבתל אביב, שבמסגרתו התעורר חשש כי ילד שנולה לאחר הפריה חוץ-גופית לא תואם גנטית לאביו - צפוי משרד הבריאות להקים השבוע ועדת בדיקה.  מבית החולים אסותא נמסר שלשום כי מדובר בזוג הורים שביצע הפריה חוץ גופית ב-12 בדצמבר 2018, ולאחרונה ערך בדיקה גנטית במעבדה שנמצאת מחוץ לישראל. הבדיקה הצביעה על חשש שאין קשר גנטי בין התינוק לאב, ויתכן שהיה עירוב של תרומת זרע.

עוד נמסר מאסותא כי הפרטים אינם חלוטים מכיוון שההורים דרשו שלא יבוצע כל בירור, ותישמר פרטיות המשפחה. "לא ידוע לנו בשלב זה על הורים נוספים הרלוונטים לאירוע", הוסיפו בבית החולים, "ככל שיתבררו עוד פרטים נעדכן את משרד הבריאות והציבור בכפוף למגבלות החיסיון הרפואי".

Asuta Hospital 1
בית החולים אסותא ברמת החייל

כמו כן, הערב פורסם לראשונה במהדורת השבת כי אחד הזוגות שטוענים שהם הורי התינוקת סופיה, שנולדה במסגרת פרשת מחדל העוברים באסותא בראשון לציון, יגישו מחר (ראשון) לבית המשפט העליון בקשה מיוחדת לדיון נוסף בהחלטה, שכן לדבריהם קיימות ראיות חדשות המצביעות על היתכנות שהם הוריה הביולוגיים.

מטעם הזוג נמסר: "הדו"ח של ועדת הבדיקה של משרד הבריאות שהוגש לאחר הפסיקה, מצביע עלינו כזוג מרכזי וכולל גם עדות של צוות בית החולים. זוהי חובה מוסרית לאפשר לנו לדעת האם התינוקת שעליה עבדנו שנים ארוכות, נמצאת בידי הורים אחרים".