בית החולים איכילוב: 18 פגים נדבקו בחיידק

18 תינוקות שאושפזו בפגיית בי"ח איכילוב נמצאו כנשאים של נגיף המעיים VRE. ההדבקה התגלתה לאחר שתינוקת שהועברה לבי"ח שניידר, נמצאה כנשאית

אילוסטרציה

18 תינוקות ששהו בפגיית בית החולים איכילוב בתל אביב נדבקו בחיידק המעיים VRE, כך פורסם בערוץ 1. ההדבקה התגלתה לאחר שאחת התינוקות שהועברה לניתוח בבית החולים שניידר בפתח תקווה, נמצאה כנשאית של הנגיף.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בבית החולים שניידר העבירו את התינוקת לבידוד והודיעו לבית החולים איכילוב על המקרה. בעקבות הדיווח, אנשי איכילוב פתחו בבדיקה, במהלכה התברר כי עוד 17 תינוקות נושאים את הנגיף. התינוקות בודדו, ומשרד הבריאות פתח בחקירת המקרה.

בניגוד לפעמים הקודמות, בהן נמצא כי תינוקות בפגיית בית החולים איכילוב נדבקו בחיידק ה-CRE, הפעם מדובר בחיידק VRE הנחשב לנפוץ יותר באוכלוסייה. הוא נחשב לפחות מסוכן, והוא עמיד רק בפני סוג אחד של אנטיביוטיקה. יש להדגיש כי התינוקות שנדבקו נמצאו רק כנושאים את הנגיף ולא חולים בו.

מבית החולים איכילוב נמסר בתגובה: "חיידק המעי VRE הוא חיידק לא-מסוכן שנמצא בצואה ומצוי בפגיות בישראל. בשיתוף משרד הבריאות, בוצע סקר מלא לכל הפגים השוהים בפגיה והוחלט כמשנה זהירות על נקיטת אמצעי בטיחות להמשך הבטחת שלום הפגים. אף פג איננו חולה אלא מדובר על חשיפה בלבד של החיידק. הורי הפגים עודכנו".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "ליחידה הארצית למניעת זיהומים של משרד הבריאות דווח אמש על התפשטות חיידק עמיד מסוג VREE בפגייה באיכילוב. האירוע התגלה בעקבות העברת פג מאיכילוב לשניידר, שבו התגלתה הנשאות. בעקבות הגילוי בשניידר, כל הפגים באיכילוב נסקרו ו-17 נמצאו נשאי החיידק. מדובר בנשאות אסימפטומטית ולא בתחלואה זיהומית. בפגייה באיכילוב ננקטו צעדים למניעת התפשטות החיידק. היחידה הארצית למניעת זיהומים פתחה בחקירה".