אחרי הביקורת: דיון חריג על השבתת מערכת הבריאות

ההסתדרות הרפואית תקיים מחר דיון חירום באופן חריג, על מנת להחליט אם להשבית את המערכת בתגובה לחקיקת ביטול עילת הסבירות. בדיון מיוחד שהתקיים אתמול במסגרת "יום השיבוש", נמתחה ביקורת על כך שההסתדרות הרפואית לא נוקטת מספיק צעדים כדי לבטא את הנזק שטמון בביטול עילת הסבירות למערכת ולמטופלים בה

יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, פרופ' ציון חגי

פרסום ראשון: לאחר הביקורת שנשמעה מצד רופאים ורופאות רבים במערכת הבריאות, ההסתדרות הרפואית תקיים מחר (חמישי) דיון חירום חריג כדי להחליט האם להשבית את המערכת בתגובה על חקיקת ביטול עילת הסבירות.

אתמול, במהלך "יום השיבוש", נערך כנס חירום מיוחד של ארגון "החלוקים הלבנים", המונה עשרות רופאים ורופאות בכירים במערכת הבריאות.

מחאת רופאים (ארכיון)
מחאת רופאים (ארכיון) | צילום: רויטרס

בדיון נשמעה כאמור ביקורת על כך שהסתדרות הרפואית לא נוקטת צעדים חריפים מספיק כדי לבטא את הסכנה, לדברי המתנגדים, שטמונה בביטול עילת הסבירות למערכת הבריאות ולמטופלים בה ועל כן, כאמור יערכו מחר את הדיון החריג והמיוחד על מנת לדון בצעדים הנדרשים ככל שיהיו, בתגובה לחקיקה הזו.

מההסתדרות הרפואית נמסר בתגובה: "ישיבת המזכירות תתקיים מחר כמתוכנן. ההסתדרות הרפואית עוקבת בדאגה רבה אחר המתרחש במדינה. אין ספק שצעדים חד צדדיים שננקטים לרבות ביטול גורף של עילת הסבירות על נבחרי ציבור, והמשמעויות לגבי מערכת הבריאות, הוא אחד הנושאים המרכזיים שידונו מחר, על כל המשתמע מכך".

כזכור, אתמול נערך "יום השיבוש", במסגרתו נערכו הפגנות נרחבות ברחבי הארץ בתגובה לאישור חוק ביטול עילת הסבירות לקריאה שנייה ושלישית בכנסת, כחלק מההפיכה המשפטית.