ההסתדרות הרפואית: מתנגדים למתווה קיצור תורנויות המתמחים

פרסום ראשון: במכתב שנשלח ליו"ר הוועדה לקיצור התורנויות, מסר הגוף המייצג את הרופאים כי אין בכוונתו לאשר את הדו"ח בלי שינתן מענה לסוגיות שעל הפרק. התנגדות ההסתדרות מרחיקה מאוד את קיום המתווה באפריל כמתוכנן

הפגנת הרופאים המתמחים בתל אביב
הפגנת הרופאים המתמחים בתל אביב | צילום: ארטיום דגל

פרסום ראשון: ההסתדרות הרפואית שלחה היום (רביעי) מכתב ליו"ר הוועדה לקיצור תורנויות המתמחים, והודיעה כי היא לא מתכוונת לאשר את הדו"ח בנוסח שנשלח. המשמעות היא דרמטית, מכיוון שמדובר בגוף המייצג של הרופאים, והתנגדותו מרחיקה מאוד את קיום המתווה באפריל כמתוכנן.

במכתב מפורטות הסוגיות להן דורשת ההסתדרות הרפואית מענה, ולטענתם יש לוודא כי אכן קיים היצע מספק של רופאים לשם איוש התקנים הנדרשים ליישום מלא של המתווה, כדי למנוע מצב בו יוטלו עומסים כבדים על כתפי הרופאים ועל מנת למנוע "בריחת רופאים" מהפריפריה וקריסת המחלקות שם.

הפגנת המתמחים בתל אביב
הפגנת המתמחים בתל אביב | צילום: אלעד גוטמן

בנוסף טוענים בהסתדרות כי יש לוודא כי לא תחול פגיעה בהכשרה עקב קיצור יום העבודה והפסד שעות עבודת הבוקר, וכי יש להמתין למסקנות הוועדה לבחינת מתכונת העבודה במלר"ד טרם יישום המתווה לקיצור יום העבודה שם, על מנת שניתן יהיה להתאים את המתווה הנכון וההולם למהות עבודת המיון.

עוד טוענים בהסתדרות כי יש לשקול יישום מתווה חלופי לתקופת הביניים, בו תינתן האפשרות לרופאים למנוחה של 6 שעות רצופות במהלך יום העבודה, באופן התואם את מטרת התיקון להיתר.

שר הבריאות ניצן הורוביץ
שר הבריאות ניצן הורוביץ

כזכור, המתמחים הודיעו שהם מבקשים שהמתווה ייצא לפועל ב-1 באפריל, ושר הבריאות ניצן הורוביץ פרסם הודעה משותפת עם המתמחים לכך שיש בלימה בתקציב מהאוצר. כעת, ההסתדרות הרפואית מונה בעיות נוספות שאינן קשורות לתקציב, כך שסביר להניח שהמתווה לא ייצא לפועל גם אם יימצא תקציב עד המועד המתוכנן.