"אין זמן לטפל בתיקי רצח": 3 בכירים במכון לרפואה משפטית התפטרו

פרסום ראשון: שלושת הרופאים, בהם סגנית מנהל המכון, התפטרו ברקע תלונות נמשכות על תנאי העבודה. כעת, נותר במכון היחיד שמספק שירותי רפואה משפטית בישראל רק מנהל המוסד - ומומחה רפואי אחד

זמן צפייה: 01:39

פרסום ראשון: שלושה רופאים בכירים במרכז הלאומי לרפואה משפטית בתל אביב הודיעו היום (ראשון) על התפטרותם, ובהם גם סגנית מנהלת המכון, בטענה כי "אין זמן לטפל בתיקי רצח". בעקבות ההתפטרות, נותר במכון מומחה רפואי אחד - ומנהל המוסד.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה להתפטרות הרופאים: "משרד הבריאות מוקיר ומעריך את עבודתם הקשה והמאומצת של הצוותים הרפואיים העושים בשגרה ובחירום עבודת קודש. המשרד והמכון פועלים כבר חודשים רבים וארוכים על מנת לשפר את תנאי העבודה והשכר של הצוות הרפואי במכון".

עוד נמסר: "בכלל זה מתנהלות שיחות רבות במסגרת המו"מ עם הר״י והממונה על השכר באוצר על תנאי השכר של הרופאים כאשר המשרד שם דגש על תנאי הרופאים משפטיים, לצד פסיכיאטרים ורופאי שיקום. אנו פועלים לכך שבזמן הקרוב יימצאו המענים אשר יאפשרו העסקה ראויה של עובדי המכון, כעת ולעתיד לבוא, מתוך הבנת חשיבותו ותפקידו הקריטי של המכון לרפואה משפטית בישראל".

Whatsapp Image 2022 11 27 At 1
המכון לרפואה משפטית באבו כביר | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

הטלטלה במכון היחיד שמספק שירותי רפואה משפטית בישראל מגיעה ברקע תלונות על תנאי העבודה במקום ומחסור נמשך בכוח אדם. בחודש אוגוסט, המכון סגר את שעריו ל-24 שעות לאחר שהגיעו אליו 21 גופות בסוף שבוע אחד.

במהדורה המרכזית שידרנו כתבה אודות הבעיות במהלך השנים האחרונות במכון, שמהווה חולייה מרכזית בכל חקירת רצח פלילי ופיגועים כאמור. לא פחות משליש מהרופאים עזבו כבר אז, וגורמים במוסד הרפואי הוותיק הודיעו כי הם לא מצליחים להתמודד עם כמויות העבודה.