מבצע ארצי: 22 איברים הושתלו בשישה בתי חולים בשבוע אחד

המרכז הלאומי להשתלות עדכן כי בשבוע אחד שש משפחות שונות הסכימו לתרומת איברי יקיריהן - שהושתלו בחולים והצילו את חייהם. צוותי רפואה הוקפצו במיוחד בחופשתם לסייע בהשתלות. יו"ר המרכז להשתלות: "גאה בצוותים שעובדים קשה כל השנה והוזעקו מחופשותיהם"

Screenshot 2023 04 11 110413
ניתוח השתלת לב בבילינסון | צילום: בית החולים בילינסון

המרכז הלאומי להשתלות עדכן אמש (ראשון) כי בשבוע האחרון שש משפחות הביעו הסכמה לתרומת איברים של יקיריהן, ובעקבות זאת בוצעו 22 ניתוחי השתלות בשישה בתי חולים שונים. מדובר בדרך כלל בחולים שנקבע אצלם מוות מוחי נשימתי ולאחר מותם המשפחות מסכימות לתרום את איבריהן.

בשבוע זה בוצעו השתלות של שני לבבות, שש ריאות (בשני חולים הושתלו שתי ריאות), שישה כבדים, ועוד 12 כליות (בעשרה חולים כאשר בשניים מהם הושתלו שתי כליות). ההשתלות בוצעו בבתי החולים סורוקה, שמיר, רמב"ם, בילינסון ונהריה.

צוותי בתי חולים הוזעקו מהחופשה לצורך השתלות דחופות בזכות התרומות הרבות ומרכז ההשתלות תיאם בין הגורמים השונים. כמאה אנשי צוות, אחיות, רופאים, אלונקאים, טכנאי הנשמה, עובדי מעבדות, בנקי הדם, וכן נהגי אמבולנסים ומוניות, הופעלו בשעות הערב והלילה, לביצוע ההשתלות.

Bztazw
תרומת איברים | צילום: בית החולים בילינסון

יו"ר המרכז הלאומי להשתלות פרופ' רפי ביאר מסר: "אני גאה בצוותים שעובדים קשה כל השנה והוזעקו מחופשותיהם, או ביטלו נסיעות לחו"ל ברגע האחרון, רק כדי לא לבטל השתלה. המסירות היא אינסופית ואין ספק שהממתינים להשתלה יכולים להיות בטוחים שלא תוחמץ שום אפשרות לבצע השתלה".

מנהלת המרכז הלאומי להשתלות ד"ר תמר אשכנזי הוסיפה: "אכן היה שבוע אינטנסיבי, ועם זאת מלא סיפוק. האחיות, מתאמות ההשתלה בבתי החולים לא עוצרות לרגע, מוזעקות בכל שעה לבתי החולים ואין מילים בפי למסירותן הרבה".