משרד הבריאות נגד אורן זריף: אינו מוסמך לעסוק ברפואה

הוועדה לבדיקת הטעיה בפרסום החליטה, באופן חריג, להוציא אזהרה חריפה נגד אושיית המיסטיקה - ולומר לציבור באופן חד משמעי: "אין כל נתונים מדעיים בדבר שיטת הטיפול והייעוץ הניתן על ידיו"

זמן צפייה: 07:46

אורן זריף מבטיח בפרסומיו על גבי דפי העיתונים טיפול בפסיכוקינזיס למגוון מחלות ובעיות רפואיות קשות, בהן אירוע מוחי, בעיות גב, דיכאון, חרדות וסוכרת. במשרד הבריאות עקבו אחריו בדאגה כבר לא מעט זמן וכעת, באופן חריג, החליטו לצאת באזהרה חריפה נגדו ונגד הבטחות הריפוי שלו. "זריף אינו מוסמך לעסוק ברפואה או מקצוע בריאות כלשהו. המידע הניתן על ידו או בפרסומיו אינו יכול להנחות את החולים במחלות והמצבים הרפואיים המפורטים בפרסומיו, או לשמש המלצה או הוראה רפואית", כך נכתב באזהרה.

עוד נכתב כי "אין כל נתונים מדעיים בדבר שיטת הטיפול והייעוץ הניתן על ידי זריף לחולים. פרסומיו נעשים ללא כל בסיס מדעי, תוך הטעיית הציבור וייחוס אסור של סגולות ביחס לשיטות הטיפול והריפוי". עו"ד אייל חקו, מהוועדה לבדיקת הטעיה בפרסום של משרד הבריאות, התייחס לאזהרה ואמר: "מהפרסומים עולה שזריף מציע באופן מפורש פתרונות למחלות קשות. אם היו בידיו באמת פתרונות מהסוג הזה, היה לו היום פרס נובל".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

יום המאבק לאלימות נגד נשים: אלו הנרצחות מתחילת השנה

"13 מקרי רצח מתחילת השנה": יום המאבק באלימות נגד נשים

140 אלף נשים הוטרדו מינית ב-2018 – 95% מהן לא דיווחו למשטרה

אורן זריף
אורן זריף | צילום: חדשות 13

"אנחנו לא יכולים להרשות מצב שאנשים לא מוסמכים באים ומציעים טיפולים שעלולים לבוא על חשבון הטיפולים הרגילים שהם אמורים לעבור. אנשים עלולים להזניח טיפולים קונבנציונלים מתוך אמונה שאותם מעשי קסם יסייעו וירפאו אותם. נעקוב אחרי הפניות ונעביר את החומר שקיים בידיו היום לרשות לסחר הוגן", הוסיף עו"ד חקו.

ענת בן עזרא דוקן, סמנכ"לית אגף חקירות ומודיעין ברשות להגנת הצרכן וסחר הוגן, התייחסה לדברים ואמרה: "מעבר לזה שזה מטעה מבחינת החוק, זה דבר שלא ייעשה. העונש על כך הוא 45 אלף שקלים על כל פרסום".

תגובת אורן זריף: "אני מטפל למעלה מ-25 שנה באנשים, יש לי אין ספור סיפורי הצלחה. מעולם לא טענתי שהטיפולים שלי מבוססים מדעית או מחקרית. טיפולים המבוססים על תת מודע, פסיכוקינזיס ואנרגיות אינם ניתנים לבדיקה מדעית. הצלחתי לעזור לאלפי אנשים במקומות בהם הרפואה הקונבנציונלית כשלה. אני נוהג ליידע כי הטיפול אינו רפואי ואינו מהווה תחליף לרפואה קונבנציונלית בשום מקרה. לאור פנייתכם, החלטתי להזמין גם את כל עובדי ערוץ 13, בלי יוצא מן הכלל, לקבל טיפול בפסיכוקינזיס, בשל עבודתכם הקשה בשבועות האחרונות".