בחזרה לחיים: טיפול ניסיוני חדש למחלימי קורונה - שירת אופרה

בזמן שמקדם ההדבקה יורד ואיתו גם מספר החולים, אלפי ישראלים עדיין מתקשים לחזור לשגרה. שיטה חדשה המבוססת על שירת אופרה כתרפיה למי שריאותיהם נפגעו מהנגיף, נבחנת בתקווה להקל על המחלימים

זמן צפייה: 03:07

זמרות וזמרי האופרה לא תיארו לעצמם שיום אחד השירים מתוך "לה טרוויאטה" יוכלו אולי לעזור למי שסובלים מתסמינים שלאחר מחלת הקורונה. שיטה חדשה שנבחנת בימים אלה גם בעולם וגם בישראל בבית החולים "איכילוב", מבוססת על שירת אופרה כתרפיה למי שריאותיהם נפגעו מהנגיף.

הזמרים והזמרות שמאמנים את הריאות שלהם לשירה - מנסים להעביר את הטכניקה שלהם לאנשים שעד היום לא ממש חשבו לשיר. "הבעיה בחולי פוסט-קורונה שבגלל טראומות ובגלל מחלת ריאות אמיתית, קשה להם להכניס אוויר והזמרה והשירה עושה את זה באופן יותר ידידותי" אומר פרופ' ישראל עמירב.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפיד: "אחרי שאקבל את המנדט – אהיה מוכן לוויתורים כואבים"

פרופ' לוי: מכינים עצמנו כדי לא להיות אחרונים בשרשרת החיסונים

משפט רה"מ: ההגנה קיבלה 7 שיחות חדשות בין ישועה לזוג אלוביץ'

מחלימים מקורונה בטיפול ניסיוני באמצעות שירת אופרה
מחלימים מקורונה בטיפול ניסיוני באמצעות שירת אופרה

על פי דוח אמ"ן שפורסם באוקטובר, אחד מכל עשרה חולי קורונה קלים המשיך לסבול מתסמינים גם חודש לאחר החלמתו. חמישה אחוזים דיווחו על תסמינים גם חודשים לאחר ההחלמה. "עד היום אני חווה קשיים בנשימה. זו לא הנשימה הרגילה שאני זוכרת ומכירה את הגוף שלי. למרות שאני עושה ספורט ולמרות שאני גם עכשיו עושה ומתאמצת, בכל התקררות אני ממש מרגישה קושי", מספרת לימור כהן, מחלימה מקורונה המשתתפת בסדנת האופרה.

בבית החולים ימשיכו בסדנה בשבועות הקרובים כדי לבחון את ההשפעה של השירה על ריאותיהם של המחלימים בתקווה שהשיטה החדשה תצליח להקל על המחלימים, שעדיין נאלצים להתמודד עם הנגיף שחשבו שהשאירו מאחוריהם.