ביממה אחת: הוכפל מספר המאומתים לזן האומיקרון בישראל

משרד הבריאות עדכן כי עד כה זוהו בישראל 1,118 מאומתים לזן החדש, כאשר 723 מתוכם שבו מחו"ל. כמו כן, קיים חשד גבוה לגבי 861 מקרים נוספים שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף לגביהם

זמן צפייה: 03:23

משרד הבריאות עדכן הערב (שבת) כי במהלך היממה האחרונה מספר המאומתים לזן האומיקרון הוכפל, כאשר 591 בני אדם זוהו כנושאים את הזן החדש, מתוכם 723 ששבו מחו"ל. כמו כן, קיים חשד גבוה לעוד 861 מקרים של חשיפה לאומיקרון, שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף לגביהם.

לפני הנחיות משרד הבריאות, כל מי שנחשף למאומת לאומיקרון (כולל מחוסנים ומחלימים), או למי שהוגדר ב"חשד גבוה", צריכים לבצע בדיקת PCR ולהיכנס לבידוד למשך 14 ימים, עם אפשרות לקיצור בידוד ביום ה-7 לאחר תוצאת בדיקת PCR שלילית.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-2512212027' autoplay='0' credit='' desc='פרופ′ איתמר גרוטו באולפן' poster='' kid='1_d9u1je5z' duration='257']

ראש הממשלה נפתלי בנט
ראש הממשלה נפתלי בנט | צילום: רויטרס

בתוך כך, החלטת הקבינט אתמול העבירה באופן סופי את האחריות לאכיפת התו הירוק מהנהלות הקניונים לחנויות הגדולות, שיחוייבו להעסיק סדרני קורונה שיסרקו את הברקודים על גבי התווים הירוקים, אך הרשתות מתקשות לגייס כוח אדם. בנוסף, הרשתות צפויות לסבול מירידה בכמות המבקרים, בעקבות הדרישה ממי שאין לו חיסון בתוקף להיבדק כל 24 שעות.

באשר לפיצויים על הנזקים שעתידים להיגרם לרשתות, במשרד האוצר לא נלהבים לשלם וטוענים כי הגבלות הקורונה, למשל בנתב"ג, סידרו לרשתות האופנה רווחי עתק, מכיוון שרוב הציבור לא נוסע לחו"ל והצרכנים מוציאים יותר כסף בארץ. לכן אומרים באוצר כי החנויות עצמן צריכות לשאת בעלות שתיגרם להן, ואין כוונה בשלב הזה להעביר להם מענקים או פיצויים אחרים מקופת המדינה.

בד בבד, למרות התנגדותם של שרי תקווה חדשה והניסיון של חברי וועדת הכנסת לבלום את המהלך - החל מיום שני הקרוב אלפי תלמידים ברשויות אדומות וכתומות יחזרו ללמוד בזום, כאשר מדובר במאות כיתות. לדבריה של שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, שמתנגדת למהלך, "מדובר בנזק אדיר לילדים שמחזיר אותם אחורה". כמו כן, קיים חשש לקראות תקופת בגרויות החורף, שעלולה להידחות או להתבטל.

20211215141618 Noam8035
השרה יפעת שאשא ביטון צופה בח''כ פינטו | צילום: נועם מוסקוביץ', דוברות הכנסת

כזכור, מוקדם יותר הערב הנחה ראש הממשלה נפתלי בנט להדק באופן מיידי את ההגנה על האוכלוסייה המבוגרת, במסגרתה יתבצעו בדיקות מהירות בכניסה לבתי האבות והדיור המוגן בישראל, גם למחוסנים. כמו כן, הנחה ראש הממשלה לקיים הערכת מצב בעניין מלאי הציוד בישראל ולהיערך כבר למקרה של גל שישי למקרה שיתרחש, וכן לקדם רכש של 50 מיליון ערכות אנטיגן נוספות.

כמו כן, עקב שיא במספרי המאומתים והיפוך המגמה בחולים הקשים שמספרם עולה גם כן, צוות המומחים של האוניברסיטה העברית העריכו כי בתוך ארבעה שבועות מהיום 4% מהחולים במצב קשה יהיהו ילדים קטנים. במקביל, ההחלטה על מנת חיסון 4 מונחת על שולחנו של מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש – שמעוניין קודם לבדוק עוד נתונים בנושא.