האומיקרון מתפשט בישראל: 45 מקרים חדשים אותרו

בסך הכל זוהו עד כה 134 מאומתים לזן החדש, מתוכם 92 מוגנים. כמו כן קיים חשש ל-307 נשאים נוספים. מעל חצי מן המקרים הם של חוזרים מחו"ל והבאים במגע עימם, ורק כ-20 מקרים של הדבקה בקהילה

זמן צפייה: 00:28

45 מאומתים נוספים זוהו היום (שישי) לזן האומיקרון, מה שמעלה את סך המאומתים לזן החדש ל-134 בישראל. בנוסף, ישנם 307 בני אדם נוספים אצלם קיים חשש שהם נושאים את הווריאנט החדש. 86 מתוך המאומתים  שבו מדרום אפריקה , אנגליה, צרפת, ארה"ב, איחוד האמירויות, הונגריה, איטליה, נמיביה, טנזניה, גרמניה, מרוקו, ספרד, סרביה, בלגיה, וטורקיה.

28 מאומתים הם כתוצאה של מגעים של שבים מדרום אפריקה, אנגליה, ארה"ב וצרפת, ועוד 20 שנדבקו בקהילה, בשלושה אירועים שונים. מתוך אותם 134 מאומתים 42 לא מוגנים (לא מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה, ומחוסנים במנה שניה שעברה חצי שנה ממועד החיסון) ו-92 מוגנים.

בתוך כך, בדיוני קבינט הקורונה ישנם חילוקי דעות בין שר הבריאות ניצן הורוביץ ובין ראש הממשלה נפתלי בנט על המדינות האדומות. גישה השר היא שיש להטיל מדינות אדומות חדשות בהדרגה בעוד שבנט טוען כי יש להפוך את העולם כולו לאדום. בנוסף, מסתמן כי בתחילת השבוע הקרוב גם ארה"ב, קנדה ומדינות נוספות במערב אירופה יהפכו לאדומות.

קורונה, משטרה, ישראל, קניון, שוטרים, תקנות, סגר, תו ירוק
שוטרים אוכפים את תקנות הקורונה בקניון | צילום: רויטרס

כזכור, עקב הביקורת שמתחו בעלי הקניונים כל התו הירוק החדש עליו החליטו בנט והורוביץ כי הוא לא יופעל החל מהבוקר ובמקומו יהיה תו סגול מחמיר חדש. שרת הכלכלה אורנה ברביבאי וסגן השר אביר קארה יזמו את המהלך.

במסגרת המהלך, צוותים יגויסו לאכוף את התו הסגול הקיים, באזורי ההסעדה אסור יהיה להוריד מסכה ולאכול אלא לבעלי תו ירוק בלבד. בנוסף, עמדות בדיקת אנטיגן יוצבו מחוץ לקניונים כמו גם מתחמי עידוד חיסונים.