מנכ"ל מודרנה מעריך: כל החיסונים לא יהיו יעילים מול האומיקרון

לאחר שמנכ"ל פייזר טען כי שלוש מנות חיסון יספקו הגנה מספקת מול הווריאנט החדש, מנכ"ל מודרנה אמר כי אף חיסון לא יציג יעילות משמעותית נגד הזן באותה מידה כמו מול הדלתא. "מדענים אומרים שזה לא הולך להיות טוב"

זמן צפייה: 00:27

מנכ"ל חברת התרופות מודרנה העריך הבוקר (שלישי) כי כל החיסונים הקיימים כנראה לא אפקטיביים נגד וריאנט האומיקרון באותה מידה שהיו כלפי הווריאנטים הקודמים. בראיון לעיתון בריטי אמר כי "אני חושב שזו הולכת להיות ירידה מהותית, אני פשוט לא יודע כמה. אנחנו צריכים לחכות לנתונים, אבל כל המדענים שדיברתי איתם אומרים - 'זה לא הולך להיות טוב'".

מנגד, מנכ"ל ענקית התרופות פייזר אמר אתמול כי להערכתו שלוש מנות חיסון נגד קורונה יוצרות הגנה מספקת מול הזן החדש שהחל להתפשט בעולם.  "אני אופטימי, התכוננו לכך", אמר אלברט בורלא. "אני משוכנע שנוכל לנצח גם את המערכה הזו".

בתוך כך, אתמול פורסם בחדשות 13 כי בין שבע לשמונה מבין 14 הבדיקות שנעשו לאנשים הנחשדים שנושאים את וריאנט אומיקרון הן פגומות. משמעות הדבר היא, שלא ניתן לרצף את הבדיקות המעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות לאיתור הווריאנט החדש. משרד הבריאות יוצר קשר עם כל אותם אנשים שבדיקת נפגמה על מנת לבדוק אותם שוב, אך אם אלו נמצאים בשלבי המחלה האחרונים ייתכן שלא ניתן יהיה לאתר את הווריאנט בבדיקותיהם.