בעקבות תחקיר חדשות 13: מקצוע הכירופרקטיקה יוסדר בחקיקה

כחצי שנה אחרי תחקיר חדשות 13 שעסק בסכנות שטיפולים שנעשים על-ידי מי שלא הוכשרו כנדרש, צפוי משרד הבריאות להעלות הצעת חוק חדשה שתקבע לראשונה מי יוכל לעסוק בתחום

זמן צפייה: 01:26

לפני כחצי שנה שודר בחדשות 13 תחקיר על אודות הסכנות הטמונות בטיפולים כירופרקטיים, כשהם נעשים על-ידי מי שלא הוכשרו לכך כהלכה. בעקבות התחקיר, הערב (שני) פורסם במהדורה המרכזית כי משרד הבריאות צפוי להעלות הצעת חוק חדשה שתשנה לראשונה את התחום ותקבע מי יוכל לעסוק בו.

במסגרת התחקיר הובאו עדויות של מטופלים ומטופלות שעברו טיפולים כירופקרטיים במסגרת קופות החולים, שלאחריהם נגרם להם נזק ממשי ואף סכנת לחייהם. אחת מהמטופלות אף חוותה אירוע מוחי, שהותיר אותה נכה.

צפו בתחקיר:

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0102232054' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='"זה הפך לנו את החיים": הסכנות מאחורי טיפולי הכירופרקטיקה' poster='' kid='1_7di1dhiy' duration='807']

לאחר שידור התחקיר, כונסה פעמיים ועדת הבריאות של הכנסת בראשות ח"כ אוריאל בוסו, ובמסגרת הדיונים נקבע כי על משרד הבריאות להציג את טיוטת התקנות ולפרסמן להערות הציבור עד סוף אוגוסט.

התקנות אכן פורסמו במועד, ובמסגרת התקנות - רק מי שקיבל הכשרה ממוסדות מוכרים בחו"ל שייקבעו בתקנות יוכל לעסוק בכירופרקטיקה. בנוסף, כירופרקט מוסמך בישראל יהיה אדם שעבר בחינות רישוי של משרד הבריאות, שבהן ייבחן הידע שלו בתחום והיכולת שלו להעניק טיפול.

משרד הבריאות
משרד הבריאות | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

עם פרסום התקנות, ציינו במשרד הבריאות כי "ההסדרה צפויה לאפשר פיקוח ואכיפה מיטבי של משרד הבריאות על מקצוע הכירופרקטיקה, ובפרט למנוע משרלטנים להציג עצמם ככירופרקטים. הדבר יאפשר לציבור גם לדרוש לראות תעודת כירופרקט טרם ביצוע טיפול, ובכך לצמצם נזקים פוטנציאליים".