בבתי החולים נערכים: צוותי כוננות הוגדרו, מיטות נשארות ריקות

גם בבתי החולים מתכוננים למתקפה של איראן וחיזבאללה, ובמשרד הבריאות מקבלים דו"ח יומי על שיעורי התפוסה בבתיה"ח - בדגש על מיטות טיפול נמרץ. בבתי חולים בצפון שומרים על 30% ממיטות הטיפול הנמרץ פנויות, ובבתיה"ח ברחבי הארץ הוגדרו צוותי כוננות שיוכלו להגיע לכל מרכז רפואי שיידרש

זמן צפייה: 01:24

ההיערכות בבתי החולים למתקפת איראן וחיזבאללה: במערכת הבריאות ערוכים בשגרה לאירועים רבי-נפגעים, אך בצל ההמתנה המתוחה בישראל לתגובה הצפויה מטהראן ומארגון הטרור מלבנון, במהדורה המרכזית פורסם הערב (שני) כי נעשו התאמות בבתי החולים ברחבי הארץ.

במשרד הבריאות נמצאים בדריכות, ומקבלים דו"ח יומי על שיעורי התפוסה בבתי החולים. הדגש הוא על מיטות טיפול נמרץ שאמורות לטפל בפצועים קשים במקרה של מתקפה, חדרי ההתאוששות ועוד. בבתי החולים בצפון הארץ שומרים על 30% ממיטות הטיפול הנמרץ פנויות לתרחיש מסוג זה.

משרד הבריאות
משרד הבריאות | צילום: חדשות 13

כמו כן, לא כל בתי החולים בארץ ממוגנים בכללם, אך ישנם אזורים מוגנים בכל בית חולים. במקרה של מתקפה, אזורים שאינם ממוגנים בבתי החולים יירדו לשטח קרקעי באותם בתיה"ח בהם קיים אזור כזה. בבתי חולים ללא אזור מסוג זה יעברו לשטח של בי"ח אחר.

בנוסף, בבתי החולים ברחבי הארץ הוגדרו צוותי כוננות המורכבים מרופאים, רופאות, אחים ואחיות שיוכלו להגיע לכל מרכז רפואי שיידרש, לפי הצורך.