ביה"ח שיבא בדרך לדרום: יוכל להתמודד במכרז להקמת מרכז רפואי חדש בב"ש

מנכ"ל משרד הבריאות בר סימן טוב לחץ - ובמשרד האוצר אישרו הגשת מועמדות של בתי חולים ממשלתיים למכרז להקמת מרכז רפואי חדש בבירת הנגב. מטרת המהלך היא להביא את המנתחים, הרופאים והדרג המקצועי של תל השומר לדרום - כדי לצמצם את הפערים באספקת השירותים הרפואיים בין המרכז לפריפריה

זמן צפייה: 01:23

פרסום ראשון: מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב מעורר סערה בסוגיית בית החולים החדש שיוקם בבאר שבע, ובעקבות הלחץ שהוא הפעיל - בית החולים שיבא תל השומר יועל להשתתף במכרז על הקמת בית החולים, כך פרסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית.

בית חולים נוסף צפוי לקום לצדו של בית החולים סורוקה שבבאר שבע, ותנאי המכרז המקורי שנקבעו בתקופת הממשלה הקודמת קובעים שרק קופות החולים יכולות להגיש מועמדות להקמתו של המרכז הרפואי החדש. עם זאת, בר סימן טוב פנה במהלך השבועות האחרונים למשרד האוצר, והפעיל לחץ במטרה לאפשר גם לבתי החולים הממשלתיים להשתתף במכרז, מתוך מטרה להביא את שיבא תל השומר לדרום.

בר סימן טוב מעוניין להביא לדרום את צוותו הרפואי של תל השומר, הכולל מנתחים, רופאים והנהלה מקצועית, במטרה להביא לצמצום הפערים באספקת השירותים הרפואיים בין המרכז לפריפריה. בדיון שנערך בשבוע שעבר במשרד האוצר, אגף התקציבים נעמד על הרגליים האחוריות שלו והתנגד ליוזמה הזו, אך מנכ"ל המשרד שלומי הייזלר הכריע בניגוד לעמדת הפקידים, ובחר לאמץ את דעתו של בר סימן טוב, ובעצם לפתוח את הדלת בפני שיבא, אם ירצה, כדי לזכות במכרז להפעלת בית החולים הדרומי.

משה בר סימן טוב
משה בר סימן טוב | צילום: חדשות 13

המודל הסופי לפיו יופעל המרכז הרפואי החדש עדיין לא נקבע באופן רשמי, כך שעדיין לא ידוע האם ייצטרכו להטיס במיוחד צוות רפואי לפי הצורך, או שאותה רשת תפעיל שני מרכזים רפואיים שאינם קשורים אחד לשני. בכל מקרה, מדובר בבשורה משמעותית לתושבי באר שבע והדרום, כשאחד מבתי החולים המובילים בישראל ככל הנראה עושה את דרכו דרומה.