לאחר שחזרתם נאסרה: דיירים שהחלימו קיבלו אישור לשוב ל"משען"

משרד הבריאות סירב להחזיר שלושה קשישים שהבריאו מהנגיף לבית האבות שבבאר שבע, והם נאלצו להישאר במחלקות הקורונה בבית אבות בנתניה. בעזרת פניות של הנהלת הדיור המוגן התאפשרה חזרתם למוסד

זמן צפייה: 00:41

משרד הבריאות סירב להחזיר לבית האבות "משען" שבבאר שבע שלושה דיירים שנדבקו בנגיף הקורונה - על אף שהחלימו. הקשישים נאלצו להישאר במחלקות הקורונה בבית אבות אחר בנתניה שבו שהו, אך לאחר פניות של הנהלת רשת הדיור המוגן, אושרה היום (שישי) חזרתם של הדיירים.

מרשת "משען" נמסר בתגובה: "בעקבות פניותינו, מחוז דרום במשרד הבריאות עידכנו אותנו כעת כי הם חוזרים בהם מההנחיות של סגן הגריאטר המחוזי וכי החל מיום ראשון נקלוט בחזרה דיירים שיש להם שתי בדיקות שליליות לקורונה והמוסד שטיפל בהם אומר שהם בריאים. אנו מקווים שכבר ביום שלישי שלושת הדיירים שהחלימו יחזרו הביתה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד החינוך: החזרה ללימודים תיעשה בהדרגתיות עד יום שלישי

הורים מהדרום חשודים בהתעללות חמורה בבנם התינוק – מצבו בינוני

"התרופפות משמעותית במשמעת": המונים בילו בחופי הים • תיעוד

משפחות הדיירים מחוץ לבית האבות ''משען'' בבאר שבע | צילום: חדשות 13

כאמור, הגריאטר המחוזי במשרד הבריאות סירב לאפשר לשלושת הדיירים שהחלימו לחזור לבית האבות, למרות ששתי הבדיקות האחרונות לקורונה שעברו יצאו שליליות וחרף העובדה שבבית האבות ביקשו לקבל אותם בחזרה.

לדברי בני המשפחה של אחד הדיירים, ההחלטה של משרד הבריאות סיכנה את הדיירים, שכן בזמן שהותם במחלקת הקורונה הם היו עלולים להידבק מחדש. המשפחות אף נפגשו עם ד"ר אבנר שחר, הגריאטר המחוזי, ולטענתן הוא התייחס אליהן בזילזול, וטען כי ההחלטה התקבלה לאחר שדיירת שחזרה לבית האבות חלתה שוב.

קורונה בבתי אבות
קורונה בבתי אבות | צילום: רויטרס

ברשת "משען" דרשו ממשרד הבריאות לקחת אחריות. "אימי כבר שבוע מחכה בציפייה לחזור לבאר שבע ובמיוחד לאור העובדה שנפתחה האפשרות לביקורים. האם זה נראה להם אנושי?", שאל מריו לוי, שאמו החלימה מהנגיף.

יתרה מזאת, לידי חדשות 13 הגיעה התכתבות בין הנהלת הדיור המוגן לגריאטר המחוזי, שבה היא מבקשת להחזיר את הדיירים: "ד"ר שחר שלום, זה מספר ימים שאנחנו פונים אליך בבקשות חוזרות ונשנות, לאשר חזרה של שלושה דיירים נוספים למחלקה. אלה עוברו על ידכם לדורות בנתניה, החלימו מהקורונה ומבקשים לחזור למחלקה אצלנו". ממשרד הבריאות טרם התקבלה תגובה.