הדיון בהסרת ההגבלות: רה"מ הנחה לבחון את ביטול המסכות החל מחמישי

פרסום ראשון: בדיון בין בנט לבכירי מערכת הבריאות, ביקש רה"מ לבחון את הסרת ההגבלה בחללים סגורים החל מ-24 בפברואר. במקביל, במשרד הבריאות ביקשו לדחות את הביטול של מתווה החינוך

זמן צפייה: 01:10

פרסום ראשון: בדיון על הסרת הגבלות הקורונה בין ראש הממשלה לבין בכירי מערכת הבריאות, ביקש היום (ראשון) נפתלי בנט לבחון את האפשרות לביטול ההנחייה על עטיית מסכות בחללים סגורים כבר מיום חמישי הקרוב, 24 בפברואר.

במקביל, במשרד הבריאות ביקשו לדחות את ביטול מתווה החינוך שנקבע היום, לפיו בדיקות הקורונה השבועיות במערכת החינוך ייפסקו ב-10 במרץ בבתי הספר היסודיים, וב-24 בפברואר בחטיבות הביניים, בהחלטה שהתקבלה על ידי ראש הממשלה ושר הבריאות ניצן הורוביץ.

השניים החליטו על לוח הזמנים, שבמסגרתו ייכנסו לתוקף ההקלות בהגבלות, שנוגעות בין היתר לתחומי החינוך והתיירות. לדברי בנט, "אנחנו רואים ירידה עקבית בנתוני התחלואה, ולכן זה הזמן לפתוח בהדרגה את מה שהיינו הראשונים בעולם לסגור. צריך לפתוח כשהמצב משתפר - והוא משתפר משמעותית".

לגבי מתווה התיירות, הוחלט כי תיירים בכל הגילאים יוכלו להיכנס לישראל, מחוסנים ושאינם מחוסנים, זאת כפוף לביצוע שתי בדיקות PCR לפני ההמראה, ובנחיתה בארץ. לגבי כניסת ישראלים - הדרישה לביצוע בדיקת אנטיגן טרם העלייה למטוס תבוטל, וישראלים שייכנסו ארצה יידרשו רק בביצוע בדיקת PCR עם הנחיתה פה. כמו כן, תבוטל חובת הבידוד לישראלים שאינם מחוסנים - בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקת ה-PCR בנתב"ג. ההחלטות שעליהן הודיעו ראש הממשלה ושר הבריאות ייכנסו לתוקף החל מה-1 במרץ.

כזכור, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 10,354 נדבקים חדשים בקורונה התגלו אתמול, לאחר שבוצעו כ-50 אלף בדיקות ו-20% מהן היו חיוביות. מספר החולים במצב קשה עלה מעט ל-832, מהם 265 מונשמים. בסך הכול יש כרגע 138 אלף חולים פעילים בישראל ומקדם ההדבקה עומד על 0.67. 9,841 בני אדם נפטרו כתוצאה מסיבוכי המחלה מאז פרוץ המגפה.