בילינסון: מטופל מת לאחר שמערכת הרנטגן קרסה והצנתור שלו הופסק

מטופל בן 78 הלך לעולמו במהלך צנתור לב מורכב, לאחר שמערכת הרנטגן, המאפשרת את שיקוף כלי הדם למצנתרים, חדלה לעבוד ושיבשה את מהלך הניתוח. מיד לאחר מכן, הרופאים החלו בפעולות החייאה במטופל, ולבסוף - נאלצו לקבוע את מותו

זמן צפייה: 01:18

טרגדיה בבית החולים בילינסון: מטופל בן 78 הלך לעולמו הבוקר (רביעי) במהלך צנתור לב מורכב שעבר. זאת, לאחר שמערכת הרנטגן, המאפשרת את שיקוף כלי הדם למצנתרים, חדלה לעבוד ושיבשה את מהלך הניתוח. מיד לאחר מכן, הרופאים החלו בביצוע פעולות החייאה במטופל, ולבסוף - נאלצו לקבוע את מותו.

רק השבוע, מערכת הרנטגן בבית החולים ביצעו למערכת בדיקת איכות, וכעת בבית החולים בודקים אם מדובר במתקפת סייבר או שמא תקלה טכנית. לאור המקרה החריג, במשרד הבריאות ביקשו מבית החולים בילינסון להימנע מההליך ולבצע צנתורים דחופים בלבד.

מבית החולים נמסר: "הצוות הרפואי מלווה את המשפחה, עדכן אותה בשקיפות מלאה ומחבק אותם על האובדן הפתאומי. הצוות הרפואי עצמו נסער והמום מהאירוע הקשה והנדיר, ומנסה לעכל ולהתאושש ממנו. לנוכח נסיבות המקרה הקשה, בתיאום עם משרד הבריאות, הוחלט על הקמת ועדת בדיקה. במקביל, נציגי יצרנית המכשיר בישראל בודקים אותו".

מקופת החולים כללית, שבית החולים בילינסון נמנה עם קבוצתה נמסר בתגובה: "נעשתה התייעצות עם נציגי היצרן בישראל והומלץ על ידם להמשיך להפעיל את המכשירים. המכשיר המדובר בבילינסון מושבת". מחברת פיליפס, יצרנית המערכת נמסר: "אנו לומדים וחוקרים את המקרה המצער ומביעים השתתפות בצערה של המשפחה".