וריאנט חדש של הקורונה התגלה בדרום אפריקה - וכבר מתפשט בעולם

חוקרי גנטיקה שעוקבים אחר הזנים החדשים של הנגיף עדכנו כי המוטציה החדשה נושאת הרבה מסימני ההיכר של הזנים האחרים. עם זאת, עדיין לא ברורה מידת מסוכנותה או עד כמה היא מדבקת

הדמייה של נגיף הקורונה
הדמייה של נגיף הקורונה | צילום: Shutterstock

רשת CNN דיווחה היום (שלישי) כי חוקרי גנטיקה, שעוקבים אחר וריאנטים חדשים של נגיף הקורונה, עדכנו כי מצאו ייחוס חדש ומטריד, הנושא הרבה מאותם סימני ההיכר של זנים אחרים של הנגיף, כולל אלפא, בטא וגמא.

הזן החדש אחריו עקבו החוקרים נקרא C.1.2, והוא התגלה לאורך הגל השלישי של ההתפרצות בדרום אפריקה, החל ממאי האחרון, וזוהה בשבע מדינות אחרות ברחבי אירופה, אפריקה, אסיה ואוקיאניה. החוקרים לא בטוחים אם הרכב המוטציות של הזן החדש תהפוך אותו למסוכן יותר, אך הוא נושא שינויים שהעניקו לזנים אחרים יכולת הדבקה מוגברת, ויכולת להתחמק מתגובת המערכת החיסונית ברמה מסוימת.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שיא חדש מפרוץ המגפה: כ-11 אלף נדבקים אובחנו אתמול בקורונה

הרחבת התו הירוק, ומתווה לתפילה בכותל: כל התקנות שאישר הקבינט

אלפים ליוו את בראל למנוחות, האם תקפה: "בנט ביזיון"

בארגון הבריאות העולמי עדיין לא העניקו לזן החדש כינוי באלפבית היווני, וככל הנראה עדיין מוקדם מדי בשביל שהארגון יכריז עליו כמקור לדאגה. עד כה דווחו ברחבי העולם כ-100 ריצופים של הזן, ובשלב זה לא נראה כי יש עליה בתפוצה שלו.

כמה גרסאות של נגיף הקורונה, כמו זן האלפא וזן הדלתא שמשתולל בימים אלה, התפשטו במהירות והפכו להיות הגרסאות הדומיננטיות של הנגיף בחלק גדול מהעולם. זנים אחרים, כמו זן הבטא וזן הגמא, התפשטו בצורה אזורית יותר. זנים אחרים גרמו לדאגה עם התגלותם, אך גרמו להתפרצויות ספורדיות בלבד.