מחקר: זריקת הרזייה הוכיחה יעילות בהפחתת הסיכון למחלות לב

מחקר חדש שפורסם על ידי חברת התרופות "נובו נורדיסק" מצא שקיימת ירידה של 20% בסיכון למחלות לב ושבץ בקרב מטופלי זריקת ההרזייה של החברה. המחקר עורר עניין רב בקהילה הרפואית, שם מצפים לראות את ההתפתחויות בתחום

Whatsapp Image 2023 08 08 At 1
זריקות ההרזייה של חברת התרופות נובו נורדיסק | צילום: רויטרס

חברת התרופות "נובו נורדיסק" פרסמה היום (שלישי) מחקר שקיימה, לפיו חלה ירידה של 20% בסיכון לחלות בהתקפי לב או שבץ בקרב המטופלים בזריקת הרזייה שפיתחה החברה. המחקר טרם עבר ביקורת עמיתים אך מעורר עניין רב בקרב הקהילה הרפואית.

במחקר שנעשה על זריקת ההרזייה של החברה, Wegovy, נמצא כי מבין 17 אלף מטופלים בני 45 ומעלה שסבלו ממחלות לב הקשורות בהשמנה, הסיכון לחלות בהתקפי לב קטלניים או שבץ ירד ב-20%. החברה פרסמה רק את תוצאות המחקר ללא הנתונים המלאים, והוא טרם עבר ביקורת עמיתים.

Whatsapp Image 2023 08 08 At 1
לוגו חברת התרופות נובו נורדיסק | צילום: רויטרס

בינתיים, המחקר מעורר עניין בקהילה המדעית והרפואית. ד"ר דן אויירו, מנהל המרכז לטיפול בהשמנה ורופא משפחה מחוזי במכבי שירותי בריאות, אמר כי "אלו אכן חדשות מרעישות - זה למעשה המחקר הראשון עם תרופות לטיפול בהשמנה שמדגים לראשונה, מעבר לשיפור בתוצאי בריאות שונים - גם ירידה בתחלואה ותמותה ממחלות לב. למעשה, זה מחזק עוד יותר את ההבנה שלנו בצורך בטיפול רפואי במחלת ההשמנה שאנחנו יודעים שמקצרת תוחלת חיים - וכעת יש לנו הוכחה לתרופה שמפחיתה תמותה".