מגפת הקורונה: חיסונים לבני 30, מבצע בדיקות הסרולוגיה יצומצם

פרסום ראשון: הסקר הסרולוגי יימשך רק ביישובים עם אחוזי מחלימים גבוהים. כפי שפורסם בחדשות 13: החיסון השלישי מתרחב לבני 30 ומעלה. במקביל, בתי החולים הציבוריים יוצאים לשביתה חלקית

תוצאה חיובית לבדיקת קורונה
תוצאה חיובית לבדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

בעקבות העומס הרב במתחמי הבדיקות הסרולוגיות, ומציאת אחוזי המחלימים הנמוכים, בפיקוד העורף ובמשרד הבריאות החליטו היום (שלישי) לשנות את המבצע, כך שמעתה הוא לא יתקיים בערים בהן יש שיעור בדיקות סרולוגיות נמוכות כפי שעולה מהסקר שבוצע בימים האחרונים. בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי החל מהיום החיסון השלישי נגד קורונה פתוח גם לבני 30 ומעלה.

מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק אישר את הפרסום בחדשות 13. בכנס השלטון המקומי אמר סלוביק: "האמנו שנגיע ל-20% חיוביים בבדיקות הסרולוגיות. בשל הממצאים - נשנה מדיניות ונרכז בדיקות רק בערים שאנחנו יודעים שיש בהן 10% ומעלה".

כך, למשל, בנס ציונה נמצאו רק 3% של תלמידים חיוביים, ולכן המבצע לא יימשך שם וביישובים נוספים עם אחוזים נמוכים. במשרד הבריאות הנחו את פיקוד העורף לשלוח את הצוותים רק לערים שבהן שיעור החיוביים בבדיקה הסרולוגית גבוה, ולמקד שם את המבצע הסרולוגי.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

במקביל, בית החולים אסותא באשדוד הודיע היום באופן חריג למטופלים כי החל מיום ראשון יתבצעו רק ניתוחים דחופים, בשל פתיחת מחלקות קורונה נוספות והעברת הצוותים הרפואיים אליהן - כך פורסם לראשונה בחדשות 13. כיום, התפוסה במחלקת הקורונה בבית החולים עומדת על 90%.

בנוסף, שבעה מנהלי בתי החולים הציבוריים הודיעו לשר הבריאות ומנכ"ל מד"א כי החל ממחר הם עוברים למתכונת שבת. בהודעה שנמסר מטעמם נכתב כי "בעקבות אי קיום ההסכם עם בתי החולים הציבוריים, שבעה בתי החולים לא מסוגלים לתפקד באופן מלא ולתת טיפול נאות למטופלים בשל היעדר תקצוב - לא יתקבלו פינויים ממד"א שאינם מצילי חיים".

בתוך כך, החל מהיום בשעה 15:00 יפסיקו כ-110 טכנולוגים רפואים במערך ההנשמה והאקמו בבתי החולים בישראל את עבודתם במחאה על תנאי העסקתם. רופאים ואנשי צוות סיעודי הם שיהיו אחראים על תפעול המערך וטכנאי כונן יגיע למקום רק במקרה חירום, ולאחר הטיפול בבעיה יעזוב את המחלקה. מטעמם של הטכנולוגים הרפואים נמסר כי אם לא יחול שינוי, ביום ראשון הם ישביתו את כל הפעילות הטכנולוגית בבתי החולים, שכוללת בין השאר את תחומי האקג, אקו לב, ואולטרסאונד נשים.