נתניהו ביקש לתקן את כתב האישום נגדו: "פגמים לא מקריים"

פרקליטי רה"מ מבקשים לתקן האישומים, בין היתר בטענה שאין הבחנה בין פעולותיו לאלו של בני משפחתו: "המציאו אישיות משפטית ששמה 'נתניהו ורעייתו'". בפרקליטות השיבו: "בקשה שנועדה למשוך זמן"

זמן צפייה: 01:16

סנגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עורכי הדין בעז בן צור ועמית חדד, הגישו הערב (רביעי) בקשה לתיקון כתב האישום נגדו. לטענתם, כתב האישום המציא אישיות משפטית חדשה ששמה "נתניהו ובני משפחתו" או "נתניהו ורעייתו". זאת אומרת, לדברי עורכי הדין, כתב האישום לא מבחין בין נתניהו לבני ביתו ומתייחס אליהם כאילו מדובר באדם אחד. בעקבות בקשת הפרקליטים, שלב ההוכחות במשפטו של נתניהו עלול להידחות. בכירים בפרקליטות השיבו: "בקשתו נועדה למשוך זמן כדי לדחות את שלב ההוכחות במשפט".

"התביעה אינה יכולה לייחס לראש הממשלה את מעשיהם (הנטענים) של רעייתו ובנו", נכתב בבקשה. כמו כן, עורכי הדין הוסיפו כי "כתב האישום אינו כולל פירוט מלא וממצה של "המתת" הנטען. כתב האישום נעדר פירוט עובדתי מספק, ובכלל זה המועדים שבהם התקבלו המתנות, זהות מוסר המתנות, זהות מקבל המתנות וזהות מבקש או יוזם המתנות". מעבר לכך, הסנגורים האשימו: "האופן השיטתי שבו נוסח כתב האישום מוביל למסקנה כי מדובר בפגמים שנפלו בכתב האישום באופן לא מקרי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל חוסר היערכות לבדיקות מהירות: פתיחת אילת וים המלח תידחה?

גנץ אישר: אות מערכה יוענק ללוחמים ברצועת הביטחון בלבנון

עובד באוצר צילם תכתובת רכילותית, כ"ץ התלונן ליועמ"ש על הדלפה

בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים
בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: רויטרס

בתגובה לבקשת עורכי הדין ראש הממשלה נמסר מהפרקליטות כי "מדובר בבקשה שהינה חלק משלב הטענות המקדמיות. כשייקבע מועד לתגובה על ידי בית המשפט הפרקליטות תגיב באופן סדור לכל הטענות". בתוך כך, הפרקליטות תודיע בימים הקרובים על החלטתה להעמיד לדין את בכירי בזק לדין בפרשת בזק, לרבות שאול אלוביץ' ובנו. חלק מהחשודים מנהלים משא ומתן להסדר טיעון.

בחודש שעבר קיבלו פרקליטיו של ראש הממשלה הארכה של 40 יום בהגשת התשובה לכתב האישום, זאת לאחר שלפני כן הגישו לבית המשפט בקשה לדחות את מועד הגשת התשובה. על צוות ההגנה להציג את תשובתם עד לתאריך 29 בנובמבר - ולא עד ה-18 באוקטובר כפי שנדרשו לכך בתחילה.