רה"מ: החיסונים הראשונים יינתנו ב-27.12 - 60 אלף מנות ביום

לאחר הגעת המנות הראשונות לישראל, נתניהו הודיע כי בעוד כשבועיים ייפתח מבצע ההתחסנות והפציר: "מבקש שכל אזרחי ישראל יתחסנו" • כ-150 אלף חיסונים נוספים צפויים להגיע מחר

זמן צפייה: 09:55

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ערכו הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים והתייחסו להגעת מנות החיסון הראשונות לישראל. לדברי ראש הממשלה, בעוד שבועיים וחצי, ב-27 בדצמבר, יחל מבצע החיסונים כאשר בכל יום יינתנו כ-60 אלף מנות. עם זאת, נתניהו הזהיר כי "ייתכן שנצטרך להדק כמה מהמגבלות בימים הקרובים - על כך נדון מחר בישיבת הממשלה".

"אני מבקש שכל אזרחי ישראל יתחסנו. ביקשתי להוות דוגמה ולהיות האדם הראשון שמתחסן בישראל", המשיך נתניהו. "מחר ניפגש עם ראשי קופות החולים כדי להיערך למבצע הלאומי למתן החיסונים לאזרחי ישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סקר חדשות 13: המפלגה של סער מונעת מנתניהו להקים ממשלה

ההגבלה המסתמנת לחנוכה: איסור שהייה בבתים של אחרים בשעות הערב

בלחץ משרד החוץ: איחוד האמירויות לא תהפוך אדומה

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

לדברי אדלשטיין, "המטרה שכל אזרח שיחפוץ יוכל להתחסן בחודשים הקורבים. את החיסונים נחלק באמצעות קופות החולים, בתי החולים וגורמים נוספים". שר הבריאות אף הסביר כי "כל אזרח שיתחסן יקבל דרכון ירוק, כדי שיוכל לנוע חופשי, כך נחזיר את המשק הישראלי לעבודה. תוך כמה חודשים נוכל לומר שהמגפה הזאת מאחורינו".

ראש הממשלה התייחס גם למשבר הפוליטי ולפרישת סער מהליכוד. לטענתו, "גדעון התמודד איתי לפני פחות משנה על ראשות הליכוד, הוא הובס ברוב גדול מאוד. מאז בסקרים הפנימיים של הליכוד הוא הדרדר לעשירייה השנייה. בזמן שאני עסוק בלהביא חיסונים, יש כאלו שעסוקים להציל את הקריירה הפוליטית שלהם".

יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

"יש רק דבר אחד שלי אין, אין לי את החיבוק החם מאלה שרוצים למנוע ממשלת ימין", טען ראש הממשלה. "את זה מקבלים ליברמן, בנט, ועכשיו חיבוק ענק לגדעון סער. אני חושב שהוא לא יאכזב. הוא וחבריו נמנעו היום בהצבעה שהייתה אמורה להגן על חוק הלאום, ולכן זה אומר לך הרבה לאיזה מחנה הוא שייך".

בתגובה לדבריו של ראש הממשלה צייץ סער בטוויטר: "נתניהו נראה לחוץ מאוד הערב. אבל זאת לא סיבה לשקר. אני לא נמנעתי היום בשום הצבעה. להיפך: הצבעתי נגד. מצד שני, חבל שנתניהו בחר היום לברוח מההצבעה החשובה על חוק משאל עם להגנת ההתיישבות ביהודה ושומרון של ח"כ צבי האוזר".

קופות החולים: תנו לחסן כל מי שרוצה - פרט לנשים בהיריון וילדים / נדב איל ומאיר מרציאנו

קופות החולים פנו היום למשרד הבריאות וביקשו: תנו לנו לחסן באופן יותר חופשי. זאת, למרות שהתיעדוף הוא לאוכלוסיות המבוגרות יותר, שנמצאות בקבוצות סיכון. לטענת קופות החולים, מדיניות יותר מקלה תאפשר ליותר אנשים להתחסן כבר בשלב הראשון.

מחר צפויים לנחות בארץ כ-150 אלף חיסונים נוספים, בסביבות השעה 13:00 .בתוך כך, משרד הבריאות הנחה את בתי החולים הממשלתיים לערוך סקר ובהמשך אף רישום בנוגע לכמות הצוותים הרפואיים המסכימים להתחסן לקורונה. עם זאת, ישנו חשש כי ההיענות תהיה נמוכה.