בשל הידבקות המטפלת: חוסים במעון בגדרה מתמודדים עם ההשלכות

לאחר הפרסום בחדשות 13 אודות המטפלת שנדבקה, נבדקו החוסים - אך לא הצוות. שרית, אמו של כפיר אחד הדרים במקום: "המדינה הפקירה אותם. מה אני יכולה להגיד לילד שלי? הוא לא מבין מה קרה"

זמן צפייה: 03:34

מגפת הקורונה: בעקבות הפרסום בחדשות 13, אודות הידבקות מטפלת במעון "עלה מוריה" שבגדרה, הגיע צוות של משרד הרווחה ושל פיקוד העורף למקום. זאת, משום שכמה מההחוסים במקום מרותקים למיטות, והבידוד במקרה הזה לא פשוט.

שרית מלמד, אמו של כפיר השוהה במעון, ששייך לארגון "עלה" ובו מטפלים בכ-110 ילדים ובוגרים עם שיתוק מוחין ומוגבלויות קשות, כבר 14 שנים, הבינה שמדובר במטפלת של בנה. "זו פשוט תחושה ממש של חוסר אונים. קודם כול, חוסר אונים של הילד שלי, חוסר אונים שלי בתור אימא שאני לא יכולה לעזור לו. הוא ילד שזקוק למגע, הוא צריך אותי לידו. אין לי מילים פשוט לתאר את עוגמת הנפש. פשוט הלב בוכה", אמרה.

מכל החוסים שנחשפו למטפלת נלקחה בדיקה לקורונה, אבל לדברי שרית, מהמטפלים ומהמטפלות לא נלקחה בדיקה."אני לא רוצה לחשוב על הצוות הרפואי שהוא עכשיו במגע איתו, ברגע זה, מחליף לו, מטפל בו ואני לא יודעת ברגע זה אם הם חולים".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

רוב מעבדות הקורונה הושבתו בסופ"ש; מיעוט בדיקות בחברה הערבית

חשופים בצריח: מדוע הצוות הרפואי נדבק בנגיף הקורונה?

לאחר שנפגש עם נשאית קורונה: השר סמוטריץ' נכנס לבידוד

כפיר, החוסה במעון שבו נדבקה מטפלת, ואמו שרית
כפיר, החוסה במעון שבו נדבקה מטפלת, ואמו שרית | צילום: החדשות 13

ליאור מלמד, אחות של כפיר, הוסיפה: "הפחד העיקרי זה שילדים עם ריאות שמתפקדות כעשרים או שלושים אחוז יחלו בנגיף. זה גזר דין מוות".

שרית וליאור לא ראו את כפיר כבר שלושה שבועות. הן דואגות מרחוק ומחכות לרגע שבו יוכלו לחבק אותו. "המדינה מבחינתי הפקירה אותנו, המשפחות, אותם, הילדים. מה אני יכולה להגיד לילד שלי? הוא לא מבין מה זה 'אני מדברת איתך כי אתה עכשיו בבידוד'. הוא לא יודע מה זה. הוא רוצה אותי לידו ואני חסרת אונים".