חשש לניקוב איברים פנימיים: נער בלע בטעות סיכה - חייו ניצלו בזכות הליך פולשני

בן ה-14 תושב הצפון, הכניס לפיו סיכה כחלק ממשחק ובלע אותה בטעות. צילום רנטגן שנעשה בביה"ח רמב"ם הראה כי החפץ התמקם במעבר שבין המעי הדק למעי הגס, והיה עלול לנקב את איבריו. לאחר הליך אנדוסקופי שערך 20 דקות - הסיכה הוצאה בהצלחה

סיכה שהוצאה מגופו של נער בן 14
סיכה שהוצאה מגופו של נער בן 14 | צילום: באדיבות דוברות רמב"ם

נער בן 14 מאזור הצפון בלע בטעות סיכה כחלק ממשחק, והגיע לבית החולים רמב"ם כשהוא חש בטוב, ולאחר צילום רנטגן התברר כי הסיכה שבלע התקדמה לאורך מערכת העיכול והתמקמה במעבר שבין המעי הדק למעי הגס - דבר שעלול היה לנקב את איבריו הפנימיים ולסכן את חייו.

כמו כן, המיקום של הסיכה לא אפשר לצוות הרפואי לשלוף אותה דרך הפה, ולכן הוחלט להוציא את הסיכה באמצעות הליך אנדוסקופי שכולל החדרת צינור דק וארוך אליו מחוברת מצלמה. לאחר 20 דקות בהן הנער היה מטושטש, הסיכה הוצאה מגופו דרך פי הטבעת.

סיכה שהוצאה מגופו של נער בן 14
סיכה שהוצאה מגופו של נער בן 14 | צילום: באדיבות דוברות רמב''ם

פרופ' רון שאול מיחידת הגסטרו לילדים ברמב"ם: "נראה שמדובר בסך הכל בסיכה קטנה, אולם דווקא במקרה הזה יכלה להתממש סכנה גדולה לנער שבלע אותה. צריך להיות מאוד זהירים עם הדברים שמכניסים לפה", מחדד פרופ' רון שאול, מנהל יחידת הגסטרו לילדים ברמב"ם, "העצמים יכולים להיבלע בטעות בכל גיל ולסכן את האדם שהכניס אותם לפה. כאשר מדובר בגילאים הקטנים יותר, בהם הילדים פחות מבינים, כמובן שיש להשגיח היטב על הילדים ולמנוע את הסכנה".