משרד הבריאות: טפיל אובחן אצל רוחצים בכנרת, מומלץ לשים משקפת

אחרי שהתקבלו עדכונים על שלושה בני אדם אשר אובחנו בדלקות וצלקות בקרנית העין, משרד הבריאות עדכן כי נמצא בכנרת טפיל מסוג מיקרוספורידיום, אשר עשוי לגרום לבעיות אלה ואף לפגיעה בראייה. משרד הבריאות ממליץ להשתמש במשקפת או במשקפי שחיה בעת רחצה באגם על מנת למנוע מגע ישיר עם המים. עם זאת, ניתן להמשיך לשתות את מי הכנרת

זמן צפייה: 01:05

משרד הבריאות פרסם היום (רביעי) עדכון שלפיו נמצא בכנרת טפיל מסוג מיקרוספורידיום, אשר עשוי לגרום לדלקות קשות ולצלקות בקרנית העין ואף לפגיעה בראייה, זאת לאחר שבימים האחרונים התקבלו דיווחים מרופאי עיניים על שלושה מטופלים הסובלים מנגעים אופייניים בקרנית לאחר שרחצו באגם. שניים מהם אובחנו מעבדתית לטפיל ומקרה נוסף נמצא בחשד גבוה.

בשנת 2022 דווחו 38 מקרים של נגעים בקרנית האופייניים לזיהום מיקרוספורידיום, כשמחקירת משרד הבריאות עלה כי לפחות חלק מחולים התרחצו בחופים שונים של הכנרת.

נופשים בחופי הכנרת בראש השנה
נופשים בחופי הכנרת (ארכיון) | צילום: רשות ניקוז ונחלים כינרת

לאור הנתונים, משרד הבריאות ממליץ להשתמש במשקפת או משקפי שחייה בעת רחצה במי הכנרת כדי להימנע ממגע ישיר של מים עם העיניים. כמו כן, כל אדם שהתרחץ בכנרת וסובל מדלקת עיניים, אודם, כאבים או הרגשת "גוף זר" בעיניים, מתבקש לפנות לרופא/ה עיניים לאבחון וטיפול. עם זאת, חשוב להדגיש כי אין סיכון בשתיית מי הכנרת. משרד הבריאות, יחד עם רשות המים, ממשיכים לבדוק ויעדכן את הציבור בממצאים.