התחממות ביחסים: הסכם הבנות לשת"פ בבריאות בין ישראל למרוקו

בעקבות הסיכומים שנחתמו, שתי המדינות צפויות לשתף פעולה במגוון סוגיות בריאותיות. בין היתר הוחלט לשתף ידע הקשור לחדשנות רפואית ולבצע הכנות משותפות לקראת התפרצות של מגפות. שר הבריאות ארבל: "יוצקים עוד תוכן להסכם השלום בין המדינות"

Whatsapp Image 2023 06 18 At 0
שר הבריאות משה ארבל עם מקבילו המרוקאי, חאלד עיט טאלב | צילום: משרד הבריאות של מרוקו

שר הבריאות משה ארבל חתם היום (ראשון) על מסמך הצהרת כוונות עם מקבילו המרוקאי, חאלד עיט טאלב, במסגרת ביקור ברבאט. על פי ההבנות שנחתמו, ישראל ומרוקו ישתפו פעולה במגוון סוגיות הקשורות לתחום הבריאות - שיתוף ידע ושיטות עבודה בתחום החדשנות הרפואית והטכנולוגית, עבודה משותפת במאבק במחלות לא מדבקות, קידום שת"פ בנושא מוכנות למגיפות, קידום פעילות בתחומי הגנטיקה ופעילות משותפת לתכנון אסטרטגי של מערכות הבריאות.

לאחר החתימה על מסמך ההבנות, אמר שר הבריאות ארבל: "שמחתי לפגוש את השר חאלד עיט טאלב ולדון איתו בדרכים לשילוב כוחות ולעבודה משותפת. אנחנו מעמיקים היום את הקשרים עם מרוקו ויוצקים עוד תוכן להסכם השלום בין המדינות. ישראל ומרוקו חולקות אתגרים משותפים בנושאי בריאות, ושיתופי פעולה בתחום יתרמו רבות לשיפור יכולות הרפואה ולבריאותם של האזרחים".

סגן השר משה ארבל
משה ארבל | צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

ביקורו של שר הבריאות מגיע לאחר שורה של ביקורי בכירים ישראליים במרוקו, כשבשבוע שעבר ביקר במדינה יו"ר הכנסת אמיר אוחנה. במהלך ביקורו ברבאט, אוחנה, יושב ראש הכנסת הראשון שמבקר במדינה מוסלמית, נאם בפני הפרלמנט המקומי ונפגש עם מחוקקים.