ה-FDA אישר: גם בני 18 ומעלה יוכלו להתחסן בבוסטר של פייזר ומודרנה

הרשות האמריקנית אישרה לתת מנת דחף של החיסון נגד קורונה גם לבני נוער ומבוגרים יותר חצי שנה אחרי שקיבלו את המנה השנייה. עד כה רק בני 65 ומעלה ואוכלוסיות בסיכון יכלו לקבל מנה שלישית

מודרנה ופייזר, שתי חברות שמפתחות חיסון לקורונה
מודרנה ופייזר, שתי חברות שמפתחות חיסון לקורונה | צילום: רויטרס

מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אישר היום (שישי) את מנת הדחף של החיסון נגד קורונה של פייזר ומודרנה גם לבני 18 ומעלה. עד כה, רק בני 65 ומעלה ואוכלוסיות בסיכון היו זכאים לקבלת מנה שלישית של החיסון. כעת, הנערים והבוגרים יותר יוכלו לקבל את הבוסטר שישה חודשים לאחר שקיבלו את המנה השנייה. בארצות הברית ממתינים גם לאישור ה-CDC לתחילת מבצע החיסונים השלישי.

בחודש שעבר אישר מנהל המזון והתרופות האמריקני לתת לילדים בני 11-5 את החיסון נגד הקורונה של פייזר. זאת, לאחר שוועדת המומחים של ה-FDA המליצה על המהלך. המנה שיקבלו הילדים תהיה קטנה יותר ממה שמקבלת שאר האוכלוסייה.

בתוך כך, בישראל נערכים לתחילת מבצע החיסונים של הילדים מתחת לגיל 12. ראש הממשלה נפתלי בנט כתב בחשבון הפייסבוק שלו, כי בשלישי הקרוב יחלו במתן החיסונים, והוסיף: "אקח את בני דוד".

"אני יודע שיש רגישות מסוימת סביב העניין הזה", כתב בנט, "יש הרבה אנשים שחוששים לחסן את הילדים, והם לא בהכרח 'מתנגדי חיסונים' או כאלה שקונים תיאוריות קונספירציה הזויות. התשובה שלי לחששות הללו: שקיפות מוחלטת. אנחנו נחשוף את כל המידע המדעי המוסמך בפניכם, ההורים - ואתם תקבלו החלטה. בדיוק כפי שפתחנו את דיוני הצט"ם לצפייה".