ארגון הבריאות העולמי ממליץ לנשים הרות לא לקבל חיסון ממודרנה

הארגון ממליץ לנשים בהיריון לקבל את החיסון מפני קורונה של החברה רק אם האישה היא עובדת שירותי בריאות בסיכון גבוה או סובלת ממחלות נוספות. עוד המליץ כי בין המנות יהיה פער של 28 ימים

זמן צפייה: 04:02

ארגון הבריאות העולמי הודיע היום (שלישי) כי הוא ממליץ שלא לחסן נשים הרות עם החיסונים של חברת מודרנה, אלא אם מדובר בעובדות שירותי הבריאות בסיכון גבוה או בנשים הסובלות ממחלות נוספות.

עוד ממליץ הארגון כי שתי מנות החיסון של מודרנה יינטלו במרווח של 28 ימים בין הראשונה לשנייה, ותחת נסיבות חריגות - הפער ביניהן יכול להתארך עד 42 ימים.

עוד בחדשות 13:

מודרנה: החיסון יעיל נגד המוטציות מבריטניה ומדרום אפריקה

דוח הלמ"ס: 900 ניצולי שואה הלכו לעולמם ב-2020 כתוצאה מקורונה

הנשיא: הדרג הפוליטי חוצה קווים אדומים בשל מה שמכונה "משילות"

חיסון נגד קורונה
חיסון נגד קורונה | צילום: רויטרס

אתמול הודיעה מודרנה כי החיסון שפיתחה נגד נגיף הקורונה יעיל גם נגד המוטציות מבריטניה ומדרום אפריקה. מנכ"ל החברה סטפן בנסל מסר כי "אנחנו שואבים עידוד מהמידע החדש, אשר מחזק את ביטחוננו בכך שהחיסון של מודרנה נגד הקוביד 19 יגן מפני הווריאנטים החדשים שהתגלו".

החברה הוסיפה כי על מנת לוודא את הנושא לחלוטין, בכוונתה לערך ניסויים קליניים לבחינת חיזוק החיסון נגד הזן הדרום אפריקני, כך שיווצרו יותר נוגדנים נגד הווריאנט הזה ונגד זנים חדשים שעתידים להתגלות. "אנחנו מאמינים כי זה הכרחי לפעול בזמן שהווירוס מתפתח", הסביר בנסל.

בשבוע שעבר הייתה זו חברת "פייזר", שהודיעה גם היא כי החיסון שפיתחה יעיל בסבירות גבוהה נגד המוטציה הבריטית. כידוע, החיסונים של פייזר הם אלה שבהם עושים כעת שימוש בישראל. במסמך שפרסמו החוקרים, נכתב כי בהסתמך על הבדיקות שבוצעו - לא נמצא הבדל ביולוגי מובהק ביכולת הנטרול, בין נגיף הקורונה לווריאנט החדש. עם זאת, הזהירה החברה כי מאחר שהנגיף ממשיך להתפתח באופן מתמיד, יש להמשיך ולעקוב אחר השינויים, כדי להמשיך ולשמר את ההגנה שמעניקים החיסונים.