קבינט המומחים לא כונס זה חודש: "לשקול שינויים קיצוניים באסטרטגיה"

פרסום ראשון: מומחים בקבינט של משרד הבריאות קראו לכנס אותו בדחיפות נוכח העלייה בתחלואה והמשך התפשטות זן האומיקרון. בין היתר, מומחים ששוחחו עם חדשות 13 טענו כי יש להטיל מגבלות התקהלות חדשות על אירועים המוניים

Whatsapp Image 2021 11 04 At 1

פרסום ראשון: ממומחי קבינט הקורונה של משרד הבריאות, שכונס לאחרונה לפני כחודש, אמרו היום (ראשון) בשיחה עם חדשות 13 כי יש לכנס באופן דחוף את קבינט המשרד לנוכח העלייה בתחלואה והתפשטות וריאנט האומיקרון.

בין היתר, טענו המומחים כי יש לשקול שינויים "קיצוניים" באסטרטגיה הנוכחית לטיפול במגפה, לרבות הטלת מגבלות התקהלות על אירועים המוניים.

בתוך כך, 40 מאומתים חדשים לזן האומיקרון זוהו היום בישראל. עד כה זוהו 175 מאומתים לזן החדש,  כאשר 113 מהם הם שבים מחו"ל. קיים חשד גבוה לעוד 380 מקרים של חשיפה לוראינט שתוצאות הריצוף שלהם טרם התקבלו. כמו כן במשרד הבריאות מדווחים היום כי מקדם ההדבקה עלה ל-1.14.

הבוקר התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לזן האומיקרון בפתח ישיבת הממשלה, ואמר כי "הזמן הולך ואוזל, האומיקרון כבר בארץ, כבר יש הידבקויות בתוך הקהילה ואנחנו כבר רואים כבר עליה במקדם ההדבקה". במקביל, שרי הממשלה קיבלו מסר מלשכת ראש הממשלה לא להשתתף באירועים המוניים ולהקפיד על דוגמא אישית.