"חטפה את הטלפון ורצה": תיעדה עובדים שלא עטו מסכות - והותקפה

חרף ההנחיות, לא מעט ישראלים מסתובבים בלי מסכות ומסכנים את האזרחים הוותיקים. במקרה של חנה קרן בת ה-70, מפגש כזה עם עובדים ב"רמי לוי" נגמר בתקיפתה. "אני לא צריכה להיות בבית סוהר"

זמן צפייה: 02:12

למרות ההנחיות, לא מעט ישראלים מסתובבים בלי מסכות ומסכנים את האזרחים הוותיקים. במקרה של חנה קרן בת ה-70, מפגש כזה ממש עם עובדים בסניף של רמי לוי נגמר בתקיפתה. אחרי חודשים של סגר בבית יצאה אתמול בזהירות ובחשש קרן לקניות בסניף "רמי לוי" בפתח תקווה. "לפני 08:00 הייתי שם כדי להיחשף כמה שפחות אני רואה שעובדים מתגודדים בלי מסכות, בלי כלום. הערתי, ואז התחיל ויכוח".

קרן סיפרה כי אחד העובדים שצילמה אמר לה "גברת, אני מסכן את עצמי, לא אותך" והתקרב אליה. כשהתקרב אמרה לו: "אל תתקרב לפחות. אתה מסכן אותי. אתה רוצה להרוג אותי?", והוא בתגובה השיב: "בגלל שאני ערבי אז את חושבת שאני רוצה להרוג אותך". קרן מחליטה לתעד את העובדים שעוברים על החוק ומסכנים את הציבור, אבל לתגובה כמו זו שקיבלה מהעובדים בסניף היא לא ציפתה.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

"העובדת חטפה לי את הטלפון מהיד ולקול תשואות וצחוקים של כולם, חטפה את הטלפון שלי מהיד ורצה", היא טוענת. כעבור דקות ארוכות, כשהיא חסרת אונים ומבקשת טלפון מעוברים ושבים כדי לחייג למשטרה, עובד בסניף מחזיר לקרן את הנייד בלי התמונות שצילמה. ב"רמי לוי" הודיעו היום שמנהל הסניף פיטר את העובדת שחטפה את הטלפון מידיה של קרן. בחברה ביקשו להדגיש כי כל העובדים חייבים לעטות מסכה ולקוחות חייבים להיכנס עם מסכה על פי הנהלים של משרד הבריאות.

גם לאורה בת ה-66 חוותה אתמול חשדנות דומה. היא העירה לצעיר שנכנס לחנות בתל אביב בלי מסכה. "אמרתי לו 'בבקשה, אם אתה יכול לשים מסכה'. אז הוא אמר לי 'אני לא מכיר אותך בכלל ומי את בכלל שתגידי לי מה לעשות?'". לאורה וחנה שנמצאות בקבוצת סיכון חוששות לצאת למרחב הציבורי בגלל הצעירים שלא מקפידים על ההנחיות ומסכנים אותן. "למה אנחנו צריכים להפוך להיות קורבנות של אנשים שלא שומרים על החוק?", ציינה לאורה. "אני לא צריכה להיות בבית סוהר. אלה הם שצריכים לשמור את התקנות".