הממצאים שהוצגו למשרד הבריאות: "לא ניתן לאתר את התקלה באסותא"

בתום הפגישה בין אנשי המשרד לאנשי אסותא בעקבות פרשת מחדל ההפריה נמצא כי לא ניתן לקבוע בוודאות מה גרם לתקלה. עם זאת, הבדיקה העלתה כי הפעולות שנעשו באסותא לאיתור ההורים שנחשדו כגנטיים של תינוקת המריבה היו נכונות

זמן צפייה: 03:24

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ׳ נחמן אש, נציב קבילות הציבור, ד"ר בעז לב, וראש חטיבת הרפואה במשרד, ד"ר הגר מזרחי, נפגשו הערב (רביעי) עם יו"ר אסותא, פרופ׳ שוקי שמר, עם חברים נוספים בהנהלת הארגון וכן עם פרופ' רוני גמזו, שמונה לאחרונה על ידי אסותא כדי לבחון את מתודולוגית הבדיקה למציאת ההורים הביולוגיים.

עיקרי הבדיקה שהוביל פרופ' גמזו בימים האחרונים הוצגו בפגישה ומהם עולה כי על פי הנתונים הקיימים ולמרות המאמצים שנעשו, לא ניתן לאתר בוודאות את מקור התקלה שגרמה למחדל ההפריה בפרשה

ממשרד הבריאות נמסר כי הנהלת המשרד תמשיך לדון בסוגיה בימים הקרובים וכן יתקיימו התייעצויות עם גורמי מקצוע שונים, וזאת כדי לגבש החלטה על צעדי ההמשך.

גורם שנכח בפגישה מסר לחדשות 13 כי גם בבדיקות שפרופ' גמזו עשה הוא מצא שהמתודולוגיה שנעשתה באסותא לאיתור ההורים שנחשדו כגנטיים - נכונה. גם לפי הבדיקה של גמזו אין מקום לשינוי הבדיקות.

ההמלצה של אסותא לא לבצע בדיקות יזומות להורים הביולוגיים, יפנו לזוגות שהיו בסמיכות האירוע ומי שירצה יבקשו אישור של ביהמ"ש לערוך בדיקות גנטיות. משרד הבריאות ידון בהמלצה הזו.

כמו כן יפנו לזוגות שיצטרכו להחליט האם להשתמש בעוברים המוקפאים שלהם או לבצע תהליך חדש של יצירת עוברים.